| کد خبر: 200539 |

افزایش مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک طی روزهای اخیر

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، در بخش حمل و نقل عمومی(اتوبوس و تاکسی)، تعداد مسافران در شهر اراک افزایش یافته است.

تین نیوز

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، در بخش حمل و نقل عمومی(اتوبوس و تاکسی)، تعداد مسافران در شهر اراک افزایش یافته است.

حجت الله مرادی اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و ابلاغیه هایی که وجود دارد، هر گونه افزایش در نرخ کرایه های تاکسی ممنوع است.

وی ادامه داد: همکاران بخش بازرسی به طور نامحسوس هر گونه افزایش نرخ کرایه تاکسی را بررسی می کنند و خوشبختانه مواردی جز تعداد اندک مشاهده نشده و برخوردهای لازم صورت گرفته است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: متاسفانه مسافربرهای شخصی نرخ کرایه را افزایش داده اند و به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند که مورد گلایه این سازمان نیز می باشد. البته این موضوع در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح شده و انتظار می رود تعزیرات و سایر نهادهای مربوطه به این مساله رسیدگی کنند.

وی با اشاره به تعداد مناسب تاکسی و اتوبوس در شهر اراک اظهار کرد: نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی در اراک وجود دارد و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس توسط بخش خصوصی اداره می شود و متاسفانه هر دو این بخش ها به دلیل کمبود مسافر از ظرفیتشان به طور کامل استفاده نشده  و در صورت استفاده کامل از  این ظرفیت می توان به شرایط مطلوب ترافیکی دست پیدا کرد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: ناوگان اتوبوسرانی در کل کشور فرسوده است و شهر اراک از این بابت مستثنی نیست. ۷۳ درصد ناوگان اتوبوسرانی در کشور به سن فرسودگی رسیده که این آمار در اراک ۷۲ درصد است.

مرادی افزود: در بحث افزایش کیفیت ناوگان فرسوده به ویژه اتوبوس ها پیگیری هایی از جمله نوسازی ناوگان در دست اقدام است. پس از صحبت با دو شرکت و برآورد هزینه، اخیرا برای نوسازی ۷۰ دستگاه اتوبوس که در مرحله اول پیش بینی شده بود با برآورد هزینه ۱۷ میلیارد تومان، از شورای شهر اراک درخواست مجوز شده و از طرفی ۲۰ دستگاه اتوبوس از ۵۰ اتوبوسی که به دلایل مختلف فعال نشده بود، با اعلام نظر شورا به صورت کامل جایگزین ۲۰ دستگاه اتوبوس فرسوده می شود.

مرادی گفت: مردم در صورت بروز هر گونه تخلف در بحث دریافت کرایه، برخورد و رفتار رانندگان و ... با شماره تماس ۰۸۶۳۴۱۳۰۵۰۰ تماس بگیرند و یا از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۹۹۳ موارد را به همکاران بازرسی منعکس کنند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.