| کد خبر: 200537 |

پلیس راهور مجهز به پهپاد ترافیکی می‌شود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: درصدد هستیم که پلیس راهور را به پهپاد ترافیکی مجهز کنیم و دوربین‌های سیال را نیز توسعه دهیم.

تین نیوز

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: درصدد هستیم که پلیس راهور را به پهپاد ترافیکی مجهز کنیم و دوربین‌های سیال را نیز توسعه دهیم.

به گزارش روز سه شنبه از پایگاه خبری پلیس، سردار ایوب سلیمانی در نشست تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته بسیج گفت: امام (ره) فرمودند "در صورتی که فرهنگ و تفکر بسیجی بر جامعه طنین انداز شود به همه آرمان ها و اهدافمان خواهیم رسید"؛ اگر این نظام مقدس وجود دارد و حرف اول اقتدار را در منطقه می زند به برکت افرادی است که مخلصانه و به دور از هرگونه انگیزه دیده شدن و مطالبه کردن ها به نام خود، با مجاهدت و ایثارگری پای ارزش های انقلاب ماندند.

وی ادامه داد: همین روحیه بسیجی، انقلاب و دفاع مقدس را به پیروزی رساند و نه تنها تا به امروز ما را از همه تهدیدها مصون داشته بلکه موتور محرک هر پیشرفتی در کشور شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امروز بسیج نام یک سازمان نیست بلکه یک تفکر و نگاه است، تصریح کرد: تفکر بسیجی به معنای روحیه جهادی، خدمتگزاری، نترسیدن و خطر کردن، صداقت و اخلاص داشتن است؛ امروز اگر در هر نقطه ای از کشور پیشرفتی اتفاق افتاده، مرهون چنین تفکری است.

سردار سلیمانی خدمت به نظام اسلامی و انقلاب و مردم شریف ایران را توفیق الهی و ارزشمند برشمرد و در تشریح عملکرد پلیس راهور گفت: حقیقتا مجموعه پلیس راهور، ویژگی های منحصر به فردی دارد زیرا همه اقدامات آن در معرض دید عموم است و آنها در بدترین و متلاطم ترین شرایط محیطی و به صورت شبانه روزی، باید به هموطنان در اقصی نقاط کشور خدمت کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه خدمت در پلیس راهور کار سختی است، ادامه داد: در ساماندهی حوزه حمل و نقل، تحرک خودرویی و هوشمندسازی پلیس راهور اقدامات خوب و موثری انجام شده که در افزایش رضایتمندی و اعتبار اجتماعی پلیس موثر بوده است.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در کاهش ترافیک و تصادفات موثر هستند، گفت:  پلیس، محور، رکن و متولی اصلی برقراری نظم،  انضباط و امنیت جامعه است و هیچ سازمانی به اندازه نیروی انتظامی نمی تواند تاثیرگذار باشد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: به طور مثال در تعطیلات نوروزی امسال با وجود متغیر بودن شرایط و افزایش مسافرت ها، 17 درصد جان باختگان را کاهش دادیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر افزایش گشت های نامحسوس ادامه داد: اگر پلیس همه ظرفیت ها را پای کار بیاورد موفق می شود به همین دلیل است که می گوییم حضور فیزیکی پلیس موثر است و باید گشت های نامحسوس نیز افزایش یابد.

سردار سلیمانی تاکید کرد: امروز به  اطلس تصادفات و نقاط حادثه خیز در کشور آگاه و مشرفیم و با هوشمندسازی پلیس قادر هستیم که تصمیم درست را در زمان و موقعیت مناسب برای یک موضوع خاص بگیریم؛ پلیس هوشمند قادر خواهد بود همه حوادث و رویدادها را تحت کنترل خود دربیاورد.

سردار سلیمانی همچنین بر تجهیز پلیس راهور به پهپاد ترافیکی و  توسعه دوربین های سیال تأکید کرد.

وی ادامه داد: باید اصلاح قوانین، ساماندهی آموزشگاه ها، توجه به نقاط حادثه خیز و خلاءهایی که وجود دارد مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد. لازم است که هر استان هدف گذاری خاص داشته باشد و مشوق ها و محرومیت ها نیز توسعه یابد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره  به حوادث هفته گذشته ناشی از طرح اصلاح قیمت بنزین گفت: همه شیوه ها و شگردها را دشمن طی چهار دهه گذشته علیه ما اجرا کرده و هر روز فشار را بر ملت مقاوم و  با بصیرت بیشتر می کند اما بارها به آنها ثابت شده که با رهبری های داهیانه و حکیمانه امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) تهدیدها به فرصت و نردبانی برای پیشرفت و اقتدار بیشتر کشور در سطح منطقه و جهان تبدیل شده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: دشمنان در فتنه سال 96 شکست خوردند اما امیدوار بودند که با تحریم های ظالمانه ما را به زانو دربیاورند اما این بار هم با شکست مجدد مواجه شدند.

وی ادامه داد: این بار دشمنان با شبکه سازی های گسترده و با بهره گیری از روش ها و تاکتیک های جدید در فتنه اخیر اقتدار امنیتی نظام را نشانه گرفتند اما مشاهده کردیم که مردم بصیر و صبور ایران در همان ساعات اولیه آشوب ها با جدا کردن صف خود  از اغتشاشگران توطئه ها را خنثی کردند.

 جانشین فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) در صبح روز یکشنبه صف مردم و آشوبگران را از هم جدا کرد و فتنه در اوج خود متوقف شد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: اکنون نیروهای انتظامی و امنیتی در حال شناسایی لیدرها هستند و برای دستگیری و معرفی مقصران اصلی آشوب ها و تخریب اموال مردم به افکار عمومی شبانه روز در تلاش هستند.  

در ادامه این نشست تخصصی سایت جدید پلیس راهور ناجا نیز افتتاح شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.