| کد خبر: 200529 |

طرح بنزین و تجربه «فشار قبر» در مترو

بله به راحتی می‌شود پشت درهای بسته نشست و در مورد گرانی بنزین تصمیم گرفت و گفت که مردم هم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. بعد از سهمیه بندی و گرانی بنزین، مسؤولان محترم، ملت را توصیه می‌کنند از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند. وسائل نقلیه عمومی یعنی اتوبوس، تاکسی و مترو.

تین نیوز

بعد از سهمیه بندی و گرانی بنزین، مسؤولان محترم، ملت را توصیه می‌کنند از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند. وسائل نقلیه عمومی یعنی اتوبوس، تاکسی و مترو.

به گزارش تین نیوز، روزنامه اخبار صنعت نوشت: مسؤولان محترمی که ملت را توصیه به استفاده از وسائل نقلیه عمومی می‌کنند خیلی خودشان اهل سوار شدن به مترو و اتوبوس نیستند که اگر بودند به همین راحتی مثل نقل و نبات از دهان‌شان کلمه «حمل و نقل عمومی» خارج نمی‌شد.

این که مردم از اتوبوس و مترو استفاده کنند بسیار امر نیکو و پسندیده‌ای است اما به شرطی که این وسائل به اندازه کافی در اختیار شهروندان باشد.

این روزها به ویژه در ساعت‌های پیک رفت و آمد، مردم در مترو مثل دانه‌های بلال کنار هم ایستاده‌اند. به قول یکی از مسافرها هر روز  فشار قبر را در مترو تجربه می‌کنند.

بله به راحتی می‌شود پشت درهای بسته نشست و در مورد گرانی بنزین تصمیم گرفت و گفت که مردم هم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

من اگر در این کشور مسؤول محترم بودم قبل از اینکه بنزین را گران یا سهمیه بندی کنم، با لباس مبدل سری به اتوبوس‌ها و مترو می‌زدم بعد وقتی با تنی خسته و کت و شلواری چروک از آنها خارج شدم بعد برای مردم تصمیم می‌گرفتم.

قدیمی‌ها ضرب‌المثل جالبی در مورد این روزهای ما دارند«سواره، خبر از حال پیاده ندارد و سیر از گرسنه»

نمی‌شد با توجه به طرح جدید بنزین و با علم به اینکه مردم نگران گرانی و بنزین به سمت اتوبوس‌ها و مترو هجوم می‌آورند، ساعت کاری ادارات ونهادهای دولتی را تغییر داد تا کمی از فشار بر مردم کم شود؟

نمی‌شد ابتدا اوضاع حمل و نقل عمومی در کشور را بهبود می‌بخشیدیم بعد به مردم توصیه می‌کردیم که اتوبوس سواری کنند.

نمی‌شود کاری کنیم که مردم برای کار و زندگی بهتر راهی شهرهای بزرگ‌تر نشوند تا شلوغی و آلودگی هوا، بلای جان جامعه نشود؟

می‌شد اما طبق رسم ما نبود. رسم ما این است که تصمیم بگیریم بدون اینکه همه جوانب آن را بسنجیم. در نهایت هم می‌گوییم، ابتدا سخت است بعد مردم کم کم به شلوغی مترو و اتوبوس عادت می‌کنند!

کاش آن مسؤول محترم، تاکسی‌های شهر را می‌دید که در زمان‌های اوجی که مردم در خیابان هستند، نیستند و مسافران مجبور‌اند به ماشین‌های شخصی متوسل شوند که کرایه را هر جور می‌خواهند می‌گیرند که البته حق دارند بالاخره بنزین آزاد می‌زنند و سهمیه تاکسی‌ها را ندارند.

کاش مسؤول محترم یک روز صبح از کرج عزم تهران می‌کرد. می‌دیدد به آنهایی که صندلی نرسیده است مجبور هستند حدود دو ساعت سرپا بایستند تا محل کار خود برسند. همه مردم پول ندارند بنزین آزاد بزنند، تاکسی سوار شوند. آنها مجبور هستند مترو سواری کنند.

این که مصرف بنزین در کشور ما زیاد است را درک می‌کنیم. این که مردم باید از حمل و نقل عمومی استفاده کنند را قبول داریم اما لطفا شرایط تصمیم‌های خود را هم فراهم کنید. جاده هم می‌خواهند بسازند قبل از آن زیر ساخت‌ها را آماده می‌کنند چه برسد به چنین تصمیم‌های بزرگ و کلانی که همه مردم را درگیر می‌کند. البته بماند که در کشور ما جاده می‌سازند و بعد پشیمان می‌شوند و آن را جمع می‌کنند!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام.اینکه گفته میشود با گرانی بنزین مردم خودرو هایشان را در خانه میگذارند و از وسیله نقلیه عمومی استفاده میکنند نمیتواند درست باشد.انگیزه ی این همه خودرو که تا کنون در خیابان ها میچرخیده اند( بجز معدودی )ارزانی بنزین نبوده بلکه از سر ناچاری بوده و حالا هم که بنزین گران شده آن ناچاری سر جایش هست و فقط هزینه بالا رفته است. لذا اینکه تصور کنیم با افزایش قیمت بنزین مردم به مترو و اتوبوس هجوم آورده باشند هم صحیح نیست. مشاهده میدانی این را تایید میکند. بنده مسافر حرفه ای مترو هستم و در این روزهای بعد از گرانی تغییر فاحشی در ازدحام مترو ندیده ام. اینکه در ساعت‌های پیک رفت و آمد، مردم در مترو مثل دانه‌های بلال کنار هم ایستاده‌اند و فشار قبر را در مترو تجربه می‌کنند مال این دو چند روز نیست و همیشه بوده است. مثلا در پیک صبح خط یک مترو از پانزده خرداد بسمت مفتح این وضعیت را دارد.

  • سعید 0 0

    ادامه مشاهدات میدانی
    امروز ( 9 آذر) که بدلیل آلودگی هوا ، طرح زوج و فرد از درب منزل اجرا میشود مشاهدات میدانی بنده نشان داد که در ساعات پیک صبح تغییر محسوسی در ازدحام مترو رخ نداد و مسافران مترو و دانه‌های بلال و فشار قبر مشابه قبل بود.براحتی میتوان مسافری که بصورت موردی به مترو مراجعه کرده را از مسافر همیشگی تمیز داد .
    اصلا بنظر نمیرسد که بدلیل ممنوعیت تردد ، کسی از خودرو سواران به مترو سواری رو آورده باشد. علتش همان ناچاری ست که در بالا عرض کردم.