| کد خبر: 200513 |

رئیس شورای شهر تهران :

توانایی افتتاح هر ماه یک ایستگاه‌ مترو وجود دارد

توانایی افتتاح ایستگاه‌ها وجود دارد و تنها باید برنامه‌ریزی برای مراسم افتتاح انجام شود.»

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران جلسه دیروز را با بیان مطالبی درباره التهاب اخیر شکل گرفته در پی افزایش نرخ بنزین آغاز کرد.

محسن هاشمی‌رفسنجانی ریاست یک‌ساعته پایانی جلسه شورا را هم به سیدابراهیم امینی سپرد. او البته پیش از ترک صحن شورا، در جمع خبرنگاران توضیحاتی هم درباره ایستگاه‌های مترو که در آستانه بهره‌برداری قرار دارند ارائه کرد.

رئیس شورای شهر تهران روز گذشته با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین پیامدهای سهمیه‌بندی بنزین، افزایش تقاضا برای استفاده از خدمات حمل‌ونقل عمومی در شهر است، گفت: «متأسفانه طی دهه اخیر، با وجود مصوبات مثبت شورای اقتصاد و هیئت وزیران، به دلیل گره‌های بوروکراتیک و عدم‌هماهنگی دستگاه‌های مسئول نظیر وزارتخانه‌های صمت، نفت، راه و کشور و بانک مرکزی، سازمان برنامه و صندوق توسعه ملی، این مصوبات بر زمین مانده و حتی یک دستگاه اتوبوس هم طی 6 سال گذشته از سوی دولت تحویل شرکت واحد نشده است.»

هاشمی ادامه داد: «اگر توقف عمدی چند خودروی عمومی یکی از عوامل تشدید ناآرامی‌ها و اغتشاشات هفته گذشته بود، در تهران به‌طور متوسط روزانه شاهد خرابی 300دستگاه اتوبوس هستیم که علت آن فرسودگی و عدم‌جایگزینی است.» 

محسن هاشمی همچنین درباره نشست هم‌اندیشی پیش از جلسه که با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران برگزار شد، گفت: «یکی از موضوعات مطرح‌شده، برنامه عملیاتی محور و تحقق‌پذیر شهر مبتنی بر برنامه سوم به‌ویژه در بحث سیاست‌های بودجه سالانه شهرداری بود و همچنین موضوع الزامات بودجه از سوی اعضای شورای شهر مطرح و تعدادی از آنها نظراتی را مطرح کردند. در این‌باره تاکنون هفت جلسه داشته‌ایم و کمیسیون‌های تخصصی نیز جلساتی را برگزار کرده‌اند.»

او در پاسخ به سؤالی درباره افزایش وسایل حمل‌ونقل عمومی در راستای استقبال مردم از حمل‌ونقل عمومی به‌دنبال گران شدن نرخ بنزین گفت: «افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی از ابتدا اولویت اصلی شهرداری تهران بوده و در این‌باره پیگیری‌هایی را انجام داده و دولت مصوبه‌های خوبی را به تصویب رسانده و همین مصوبات در شورای اقتصاد هم به تصویب رسیده است. این مصوبات مربوط به سال 96است. براساس مصوبات قرارداد ورود هزار واگن مترو امضا شد، اما به‌دلیل مشکلات فاینانسی این امر محقق نشده؛ اگرچه پیگیری‌ها در حال انجام است.»

به گفته او همین‌طور تامین 19هزار دستگاه اتوبوس برای کل شهرهای ایران یکی دیگر از این مصوبات بوده است که براساس آن حداقل 3هزار و حداکثر 5هزار اتوبوس متعلق به تهران خواهد بود. برای گسترش حمل‌ و نقل عمومی در تهران نیز بیش از 20هزار میلیارد بودجه درخواست کرده‌ایم که باید براساس مصوبات دولت تامین شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سؤال دیگری درباره وعده شهردار مبنی بر اینکه از مهرماه هر‌ماه یک ایستگاه مترو افتتاح می‌شود، گفت: «اتفاقاً امروز صبح در این‌باره با آقای حناچی صحبت‌هایی مطرح شد. اما مسئله اساسی این است که به‌طور حتم توانایی افتتاح ایستگاه‌ها وجود دارد و تنها باید برنامه‌ریزی برای مراسم افتتاح انجام شود.»
 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزنامه همشهری

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.