| کد خبر: 200469 |

سهمیه بنزین به خبرنگاران و جانبازان اختصاص یابد

یک عضو کمیسیون اقتصادی کشور با بیان اینکه «امروز افزایش قیمت بنزین اقتصاد کشور را مختل کرده است»، گفت که اگر قیمت گازوئیل را افزایش دهید باید فاتحه اقتصاد کشور را بخوانید، لذا هر برنامه‌ای برای گازوئیل را دارید کنار بگذارید.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون اقتصادی کشور با بیان اینکه «امروز افزایش قیمت بنزین اقتصاد کشور را مختل کرده است»، گفت که اگر قیمت گازوئیل را افزایش دهید باید فاتحه اقتصاد کشور را بخوانید، لذا هر برنامه‌ای برای گازوئیل را دارید کنار بگذارید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، رحیم زارع در جلسه امروز دوشنبه و در جریان بررسی تاثیر افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها گفت: لازم است قیمت برخی کالاها بعد از افزایش قیمت بنزین را مقایسه کنیم. محصولات فولادی ۱۵ درصد، کرایه وانت‌های حمل بار ۱۰۰ درصد، تاکسی‌های درون و برون شهری ۳۰ درصد، کود شیمیایی ۲۵ درصد، گاز مایع ۴۰ درصد، برنج وارداتی ۲۵ درصد و تخم مرغ ۲۰ درصد در همین چند روز افزایش قیمت داشته است. افزایش قیمت گوجه ۷۰۰ درصد بوده یعنی از ۲۰۰۰ تومان به ۱۴ هزار تومان رسیده، کشاورزانی که محصولات خود را به قیمت تمام شده ۱۰۰۰ تومان می‌فروختند امروز باید در بازار به ۱۴ هزار تومان خریداری کنند.

وی ادامه داد: امروز افزایش قیمت بنزین اقتصاد کشور را مختل کرد، پس اگر قیمت گازوئیل را افزایش دهید باید فاتحه اقتصاد کشور را خواند. لذا هر برنامه‌ای برای گازوئیل دارید کنار بگذارید چون گازوئیل مستقیم با کشاورزان و کارگران ارتباط دارد و خسارات افزایش نرخ آن دو برابر بنزین است.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با بیان اینکه «برنامه دولت برای بخش غیر دولتی چیست؟» گفت: در این جلسه عنوان شده که ۵۰۰ گروه بازرس دارید اما این تعداد بازرس برای تهران با این جمعیت کم است چطور می‌خواهید بر هزار شهر نظارت کنید.

زارع خطاب به سازمان تعزیرات گفت: نباید احساسی عمل کنید. در گذشته برخوردهای احساسی باعث شد خیلی از دلسوزان فضای کسب و کار را کنار گذاشته و خانه نشین شوند.

وی همچنین با بیان اینکه «دولت باید موضوع پرداخت یارانه به تولید کنندگان و بخش صنعت و معدن را فعال کند» گفت: طبق برآوردها درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین حدود ۶ هزار میلیارد تومان است. مقداری از این پول را برای اشتغال کنار بگذارید.

وی با ابراز تاسف از عدم شناسایی میزان درآمد خانوارها گفت: در حالی حمایت‌های معیشتی بعد از افزایش قیمت بنزین به حساب خانوارها واریز شده که گلایه‌های بسیاری وجود دارد. تا کی قرار است آزمون و خطا صورت گیرد.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد که باید برای برخی اقشار مثل جانبازان و خبرنگاران هم سهمیه بنزین داده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.