| کد خبر: 200387 |

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و رسانه ملی بر مدار تعامل و همکاری روزافزون

در نشست مشترک مسئولان ارشد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و رسانه ملی، موضوع همکاری و تعامل بیش از پیش در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جهت خدمت رسانی بیشتر و موثرتر به هموطنان مورد تاکید قرار گرفت.

تین نیوز
در نشست مشترک مسئولان ارشد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و رسانه ملی، موضوع همکاری و تعامل بیش از پیش  در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جهت خدمت رسانی بیشتر و موثرتر به هموطنان مورد تاکید قرار گرفت.
 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان در این نشست با اشاره به اهمیت و حساسیت حوزه فعالیت سازمان اظهار داشت:شرایط طبیعی کشور و ساخت و سازهای صورت گرفته در حوزه راه‌ها طی دهه‌های گذشته، منجر شده زندگی هموطنان در تمامی ساعات شبانه‌روز با راه و حمل و نقل جاده‌ای عجین باشد و گواه این مدعا جابجایی بیش از 90 درصد بار و مسافر کشور توسط بخش حمل و نقل  جاده‌ای است.
 
وی موضوع ایمنی سفرهای جاده‌ای را یکی از اولویت‌های مهم سازمان ذکر کرد و افزود:افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای منجر به کاهش تلفات و صدمات در این بخش و حفظ سرمایه‌های ارزشمند ملی می‌شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی ارتقای ایمنی و پیگیری و تحقق مطالبات به حق مردم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را با مساعدت و یاری اصحاب رسانه و همچنین رسانه ملی امکانپذیر دانست.
 
بر اساس این گزارش مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان با اشاره به حیاتی بودن حمل و نقل در اقتصاد کشور گفت:حمل و نقل در تمام دنیا با مسائل اجتماعی و رسانه‌ها ارتباط تنگاتنگ دارد ، از جهتی حمل و نقل به شدت تحت تاثیر توسعه اقتصادی و اجتماعی است و از جهتی دیگر شرایط اقتصادی و اجتماعی بر حمل و نقل اثرگذار است.
 
وی با تاکید بر مطرح کردن هنرمندانه علل مسائل توسط رسانه، پرداختن به چرایی و علت موضوعات در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را مطلوب مخاطبان و افکار عمومی برشمرد و گفت:بهبود رفتارهای ترافیکی و فرهنگ‌سازی مطلوب در حوزه حمل و نقل، بی‌شک تمام موضوعات مختلف را در جامعه تحت تاثیر قرار می‌دهد و تحقق این امر مهم با تعامل مناسب رسانه‌ای مسیر خواهد بود.
 
رضا اکبری سرپرست معاونت راه‌های فرعی و روستایی با بیان فعالیت‌های سازمان در حوزه نگهداری راه‌ها و راه‌های روستایی گفت : در حال حاضر 50 هزار کیلومتر باند راه شریانی در کشور وجود دارد که با فناوری‌های نوین در حوزه راهداری ، وضعیت تمام رویه راه‌های مذکور دوبار اسکن و پردازش شده و روکش‌ راه‌ها بر مبنای شدت و نوع خرابی ، طبقه‌بندی و راهکارهای نگهداری ، مرمت و بهسازی آنها استخراج و اولویت‌بندی شده است. 
وی از بهره‌گیری از خدمات بیش از 500 نفر از دانش آموختگان معتبرترین دانشگاه‌های کشور در حوزه راهداری کشورخبر داد و اظهار داشت: 
 سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به شرایط موجود راه‌ها و اعتبارات تخصیص یافته، تمام توان خود را جهت بهبود و ارتقای شبکه راه‌ها به کار می‌بندد و در پیشبرد این امور نیازمند همراهی رسانه‌ها جهت روشنگری افکار عمومی می‌باشد. 
 
بر اساس این گزارش فتحعلی فاخری قائم مقام شبکه خبر  با اشاره به شرح وظایف گسترده وزارت راه و شهرسازی ، همت والا و تلاش مجموعه این وزارتخانه را قابل تحسین و قدردانی ذکر کرد. 
 
وی از آمادگی شبکه خبر برای تعامل با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف شبکه خبر در جهت معرفی خدمات و فعالیت‌های سازمان و پیگیری و تحقق مطالبات و انتظارات مردم خبر داد. 
 
علی علوی مدیرکل اطلاعات و اخبار استان‌های خبرگزاری صدا و سیما نیز رویکرد رسانه ملی را قرار گرفتن در کنار مسئولان از یکسو و مطالبه‌گری مطالبات مردم از سوی دیگر برشمرد. 
 
وی افزود : سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با شناسایی شرح وظایف خود به رسانه و مردم و  اطلاع‌رسانی در خصوص نوآوری‌ها، به‌کارگیری فناوری‌های نوین در حوزه راه و اقدامات ابتکاری، می‌تواند نقش پررنگ‌تری در رسانه داشته باشد و با برنامه‌ریزی بر روی داشته‌های موجود ، در جهت برآورد انتظارات مردم تلاش کند. 
 
بر اساس این گزارش مصطفی قمری وفا مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری صداو سیما نیز در این نشست با اشاره به تشکیل قرارگاه مرکزی حمل‌ونقل و راهداری زمستانی همزمان با آغاز بارش‌های فراگیر در سراسر کشور اظهار داشت: همکاری مشترک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و رسانه ملی در اربعین حسینی تجربه‌ای موفق بود که همکاری‌ها و تعاملات فی‌مابین در آن مقطع منجر به مدیریت مناسب سفرهای هموطنان شد که امیدواریم راهداری زمستانی سال جاری نیز با تعامل مناسب و دو سویه به خوبی مدیریت شود. 
 

وی افزود: رسانه ملی آمادگی دارد جهت پوشش اخبار و اطلاعیه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی و خدمت رسانی به هموطنان با این سازمان همراهی نماید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.