| کد خبر: 200349 |

فواید مرز ریمدان بیشتر از بندر و منطقه آزادچابهار است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: فواید مرز ریمدان واقع در بخش دشتیاری بیشتر از بندر و منطقه آزادچابهار است و می‌تواند توسعه و اشتغال هزاران نفر از ساکنان مرزنشین این منطقه را از هرگونه امکانات فراهم کند.

تین نیوز

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: فواید مرز ریمدان واقع در بخش دشتیاری بیشتر از بندر و منطقه آزادچابهار است و می‌تواند توسعه و اشتغال هزاران نفر از ساکنان مرزنشین این منطقه را از هرگونه امکانات فراهم کند.

به گزارش تین‌نیوز، رحمدل بامری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تشریح برخی از ظرفیت‌های مرزهای آبی و زمینی چابهار اظهار داشت: مرز ریمدان به دلیل فاصله حدود ۷۰۰ کیلومتری با کراچی و ۱۰۰ کیلومتری با بندرگوادر درصورت تکمیل تمام زیرساخت‌ها و رونق ورود و خروج کالا ایجاد اشتغال به مراتب بیشتر از بندر و منطقه آزاد خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در طول چند سال اخیر توجه زیادی برای توسعه مرز ریمدان شده است، افزود: هم‌اینک بیش‌از پنج میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های بازارچه مرزی ریمدان در حال هزینه است. 

فرماندار چابهار گفت: مرز ریمدان فاصله کوتاهی با مناطق جمعیتی پاکستان دارد و می‌توان از این مرز دام زنده، انواع محصولات کشاورزی وارد و کالاهای زیادی صادر کرد.

وی بیان کرد: روستاهای چابهار با محرومیت‌های زیادی روبرو هستندبه طوریکه صد درصد آنها با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند.

بامری بر لایروبی، توسعه و ساماندهی بنادر صیادی بریس، رمین، هفت تیر و تیس تاکید کرد و افزود: اقدامات به کندی پیش می‌رود و باوجود پیگیری‌ها لایروبی بندر بریس با مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی برای ساماندهی بیش‌از ۷۰ هزار نفر از ساکنان حاشیه شهر چابهار در حال انجام است و بزودی شاهد حل مشکلات برق، آب، بهداشت، مدرسه، سندمالکیت، تکمیل طرح هادی و تعیین تکلیف اراضی سکونتی خواهیم بود.

فرماندار چابهار به اقدامات دولت در راستای هزینه میلیاردی در توسعه بندر شهیدبهشتی، ساخت راه آهن چابهار- سرخس و اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی اشاره کرد و گفت: تحول و توسعه سواحل مکران بویژه چابهار و کنارک از طرح‌های بزرگ کشور است.

وی بیان کرد: تکمیل طرح‌های آبرسانی، ساخت و استاندارد سازی مدارس، بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی، بندهای خاکی چابهار و ارتقای بخش‌های دشتیاری و پلان به شهرستان از درخواست مهم مردم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.