| کد خبر: 200224 |

◄ برگزاری اولین جشنواره انتخاب برترین پروژه‌های راهداری

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با مشارکت متخصصان منتخب از بخش صنعت و دانشگاه، نخستین جشنواره انتخاب برترین پروژه‌های راهداری و ساخت راه‌های فرعی و روستایی را در هفته اول اسفندماه سال‌جاری برگزار می کند.

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با مشارکت متخصصان منتخب از بخش صنعت و دانشگاه، نخستین جشنواره انتخاب برترین پروژه‌های راهداری و ساخت راه‌های فرعی و روستایی را در هفته اول اسفندماه سال‌جاری برگزار می کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در این جشنواره، پروژه‌‌های راهداری و ساخت راه‌های روستایی اجرا شده در سال های اخیر، براساس شاخص‌های موضوعی از طریق فراخوان عمومی از ادارات کل استان ها، جامعه پیمانکاران، مهندسان و مشاوران در سطح کشور جمع‌آوری و طی مراحل تعیین شده در آیین‌نامه توسط هیأت داوران جشنواره مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت.

براساس این گزارش، در صورت لزوم از پروژه‌های منتخب نیز بازدید میدانی به عمل می‌آید و در نهایت سه پروژه حائز بالاترین امتیاز در هر شاخص و 10 پروژه حائز بالاترین امتیاز در مجموع همه شاخص‌ها تعیین و ضمن معرفی پروژه‌‌ها در یک مجلد ویژه، به دست‌اندرکاران ذی ربط اصلی هر پروژه از جمله کارفرما، مشاور، پیمانکار، سرمایه‌گذار، بهره‌بردار و ... لوح تقدیر و جایزه جشنواره تقدیم خواهد شد. 
 
این گزارش همچنین حاکی است، جایزه ویژه جشنواره نیز برای نگهداری و ایمن‌سازی یک محور غیر ‌آزاد راهی به طول حداقل 30 کیلومتر یا ساخت یک راه‌ روستایی به طول  حداقل 10 کیلومتر که بالاترین امتیاز را در مجموع همه شاخص‌ها کسب نماید، به رؤسای ادارات شهرستان‌های ذیربط اهدا می‌شود. 
 
طبق این گزارش، شاخص‌های موضوعی این جشنواره شامل خلاقیت و نوآوری در طرح و اجرا، کامل بودن مراحل مطالعات اولیه و تکمیلی، روایت استانداردهای کیفی در اجرا، هزینه اجرا، دوام و طول عمر بهره‌برداری، انتخاب روش‌های زودبازده و کم‌هزینه و مؤثر در اجرا، زمان و سرعت اجرا، تکنولوژی مواد و مصالح و استفاده از فناوری‌های نوین و در عین حال اقتصادی، روایت استانداردهای ایمنی در پروژه و میزان مشارکت مالی خیرین یا سایر دستگاهها در اجرا می‌باشد. 

شایان ذکر است، در مجموع حداکثراز هر اداره کل پنج پروژه و از هر شرکت پیمانکاری یا مهندسان مشاور، سه پروژه برای شرکت در این جشنواره پذیرفته خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسن رحمانی 0 0

    سلام، به نظرم باید شاخص کاهش تصادفات و تلفات هم به آن محورها افزوده شود.