| کد خبر: 200195 |

دو هزار کیلومتر به راه‌های روستایی کشور افزوده می‌شود

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به ۱۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده در کشور گفت: امسال دو هزار کیلومتر به جاده‌های آسفالته روستایی افزوده می‌شود.

تین نیوز

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به ۱۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده در کشور گفت: امسال دو هزار کیلومتر به جاده‌های آسفالته روستایی افزوده می‌شود.

رضا اکبری روز چهارشنبه و در حاشیه بازدید از راه‌ها و پروژه‌های مناطق رودبار الموت شرقی و غربی استان قزوین، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم امسال این استان در حوزه آسفالت جاده‌های روستایی ۶۰ کیلومتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تمامی ۵۰ هزار کیلومتر راه‌های فرعی کشور آسفالت شده هستند، تاکید کرد: ۱۰ درصد از این راه‌ها به علت خراب و فرسودگی نیازمند روکش آسفالت بوده و پنج هزار کیلومتر دیگر نیز به روکش‌های حفاظتی احتیاج دارند.

اکبری با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته امسال کشور در حوزه نگهداری از راه‌های روستایی، تصریح کرد: میزان اعتبارات استانی تخصیص یافته در حوزه نگهداری و مرمت راه‌های روستایی ۵۰ هزار میلیارد ریال و در بخش ملی نیز حدود پنج هزار میلیارد ریال بوده که براساس شاخص‌های محرومیت زدایی و توازن به استان‌ها تخصیص یافته و سهم هر استان نیز ابلاغ شده که ۱۰۰ میلیارد ریال آن به حوزه راه‌های روستایی استان قزوین تخصیص یافته است.

به گفته وی، در حال حاضر هزینه زیرساخت و روکش آسفالت هر کیلومتر راه روستایی در دشت ۳۰ تا ۴۰ میلیارد و در بخش کوهستانی ۷۰ تا ۸۰ میلیارد ریال است.

این مسئول راهداری با اشاره به بازدید خود از مناطق رودبار الموت غربی و شرقی قزوین، گفت: بازدید از پروژه‌های در دست اقدام و راه‌های روستایی از جمله اهداف سفر به این استان بوده است.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: با توجه به بازدیدهای به عمل آمده ۵۰ کیلومتر از راه‌های آسفالته این بخش‌ها که در مجموع ۴۰ روستا را تحت پوشش خود قرار می‌دهند نیازمند روکش آسفالت بوده که قرارداد ۱۰ کیلومتر آن با پیمانکار منعقد شده و مابقی آن را سعی داریم تا با تخصیص اعتبارات مورد نیاز در دستور کاری سال آینده خود قرار دهیم.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه است که ۲۱۷ کیلومتر آن آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر راه اصلی، ۲۳۰ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه آسفالته روستایی، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه و یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی روستایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.