| کد خبر: 200091 |

سوخت هواپیما به بورس انرژی می‌رود

امسال رینگ بین المللی بورس انرژی ایران شاهد نخستین داد و ستد موفق محموله سوخت هوایی (ای تی کی) به حجم یک هزار تن بود.

تین نیوز

امسال رینگ بین المللی بورس انرژی ایران شاهد نخستین داد و ستد موفق محموله سوخت هوایی (ای تی کی) به حجم یک هزار تن بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، بنابر اعلام بورس انرژی، ارزش این محموله سوخت هوایی که از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران عرضه شد به قیمت ۶۰۵ دلار در هر تن و بالغ بر ۷۱ میلیارد و ۹۴۳ میلیون و ۸۷۷ هزار و پانصد ریال بود.

در روز دوشنبه محموله هزار تنی نفت سفید به ارزش هر تن ۵۰۰ دلار از سوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران روانه میز فروش رینگ بین المللی بورس انرژی شد. این محموله که با موفقیت معامله شد، ارزشی بالغ بر ۵۹ میلیارد و ۴۵۷ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال داشت.

همچنین در این روز پالایش نفت شیراز نیز پنج هزار تن نفتای سنگین تصفیه نشده در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران به قیمت هر تن ۴۷۲.۴۹ دلار عرضه کرد که این میزان به فروش رسید و ارزشی بالغ بر ۲۸۰ میلیارد و ۹۳۱ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۹۷۵ ریال را در بر داشت.

در این روز ۱۵۰۰ تن گاز مایع (ال پی جی) نیز از سوی شرکت پالایش نفت لاوان با روش کشف پریمیوم منهای پنجاه دلار در هر تن عرضه و با رقابت خریداران معامله شد که ارزشی بالغ بر ۷۱ میلیارد و ۷۱۱ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۶۹۸ ریال داشت.

همچنین امروز نیز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ۲۴۲ هزار تن نفت گاز (گازوئیل) با ۹ محموله مختلف، ۱۰۶ هزار تن بنزین اکتان ۹۱ با سه محموله و در نهایت ۱۰۰۰ تن بنزین اکتان ۸۷ را به مقصد بازارهای جهانی روانه میز فروش رینگ صادراتی بورس انرژی ایران می‌کند.

بورس انرژی ایران امروز سه شنبه بیست و هشتم آبان در حالی میزبان عرضه ۲ میلیون بشکه نفت خام از سوی شرکت ملی نفت ایران به قیمت هر بشکه ۵۶.۷۲ پریمیوم دلاری است که وزیر نفت در تازه‌ترین اقدام خود شیوه نامه نحوه عرضه نفت خام و میعانات گازی در رینگ بین المللی بورس انرژی ایران را ابلاغ کرده است.

براساس این ابلاغیه در هر عرضه، قیمت پایه به صورت دیفرنشیال قیمت نسبت به شاخص‌های معتبر قیمتی اعلام می‌شود که قیمت پایه اعلامی، کف قیمت قابل اعمال در روز عرضه بوده و روی تابلو، تخفیفی نسبت به آن اعمال نخواهد شد.

متقاضیان خرید باید پیش از انجام معامله در روز عرضه، نسبت به واریز ۶ درصد ارزش سفارش (بر مبنای قیمت پایه اعلامی در اطلاعیه عرضه) به‌عنوان پیش‌پرداخت به صورت ارزی یا ریالی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه یا خارج از بورس با تامین اعتبار از سوی خریدار جهت واریز به حساب‌های معرفی‌ شده از سوی شرکت ملی نفت ایران از طریق کلیه روش‌های ممکن از جمله مکانیزم‌های ارزی موجود و منوط به تایید شرکت ملی نفت ایران اقدام کنند.

بر اساس این ابلاغیه حداقل حجم بارگیری برای حمل دریایی ۳۵ هزار بشکه و برای حمل زمینی هزار بشکه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.