| کد خبر: 200023 |

◄ بیش از ۶ هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دست ساخت است

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: اکنون ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان های مختلف در دست ساخت است که باید در این زمینه شتاب داده شود.

تین نیوز

محمدرضا کدخدازاده اظهار داشت: اجرای این پروژه های راهسازی از مرحله اولیه تا اجرای لایه دوم آسفالت پیشرفت دارد و در مواردی، بهره برداری راه ها در انتظار نصب علائم، گاردریل و تامین ایمنی مورد نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه ها معطل افتتاح نخواهد بود گفت: هر بخش از پروژه های راهسازی که آماده و تکمیل شود، زیر بار ترافیک می رود تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند، بهره برداری از آن را معطل مراسم افتتاح نمی گذاریم حتی اگر مسیر ۲ کیلومتری باشد.

سالانه حدود ۸۰۰ کیلومتر راه بهره برداری می شود

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: سالانه ۷۰۰ کیلومتر تا یکهزار کیلومتر راه به وسیله این شرکت ساخته می شود و حدود ۸۰۰ کیلومتر راه بهره برداری می شود و زیر بار ترافیک می رود.

وی درباره میزان اعتبارات برای اجرای پروژه های راهسازی گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، پنج هزار میلیارد تومان برای پروژه های ما مصوب شد اما میزان منابعی که از سایر منابع به دست رسیده بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است که البته بخشی از منابع به صورت اسناد خزانه اسلامی دریافت شده  است.

مطالبه ۵ هزار میلیارد تومانی پیمانکاران 

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره مطالبه پیمانکاران راهسازی از دولت گفت: پیمانکاران در بخش های مختلف پنج هزار میلیارد تومان مطالبه دارند.

وی با بیان اینکه امید می رود با تمهیدات که در دولت اندیشه شده است و البته با توزیع قیر رایگان بتوانیم به اجرای پروژه ها سرعت دهیم گفت: سال قبل قیر رایگان به ارزش یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ساخت راه ها اختصاص یافت که سبب تسریع در اجرای پروژه ها شد.

توزیع قیررایگان با کمترین فساد 

وی با اشاره به تلاش ها برای کاهش فساد در توزیع قیر رایگان گفت: با راه اندازی سامانه مربوط به توزیع قیر رایگان در یکی دو سال گذشته، کارها تدقیق شده و بر این اساس از فساد در توزیع قیر رایگان کاسته شده است.

کدخدازاده درباره ورود سرمایه گذار برای مشارکت در راهسازی گفت: امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت و اجرای بزرگراه وجود دارد اکنون با چند سرمایه گذار رایزنی و پیگیری انجام شده و با برخی هم به نتیجه رسیده ایم.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: نوعی دیگر از سرمایه گذاری در قالب ماده ۵۶ است که بانک ها در این زمینه ورود پیدا کرده اند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر به خراسان شمالی از پروژه های راهسازی این استان بازدید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.