| کد خبر: 200015 |

◄ عمر اتوبوس‌های اصفهان بیشتر از ۱۰ سال است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ناوگان خطی این شرکت ۶۹۰ دستگاه اتوبوس دارد، گفت: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی ۱۰.۱ سال است.

تین نیوز

سیدعباس روحانی در خصوص پروژه‌های انجام شده مربوط به شرکت اتوبوسرانی در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته اقداماتی همچون اصلاح و باز مهندسی شبکه خطوط، معرفی وب‌سایت و نظرسنجی الکترونیکی از مسافران، راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ و به‌روزرسانی نقشه خطوط اتوبوسرانی انجام شده است.

به گزارش تین نیوز، وی با اشاره به زمان‌بندی خطوط و نظارت آنلاین بر اجرای آن در گذشته، گفت: تجهیز ایستگاه‌ها به سرپناه جدید، مطالعات و راه‌اندازی خطوط گردشگری در ایام نوروز، خرید ۴۵ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی ۵۶ دستگاه اتوبوس نیز در سال گذشته انجام شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ از ایستگاه‌های خط سه تندرو بهره‌برداری شد، خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها از خیابان صمدیه تا میدان امام علی (ع) قرار دارند.

وی با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان ۶۹۰ دستگاه ناوگان خطی با میانگین عمر ۱۰.۱ سال دارد که برای بهبود این شاخص، ۵۳ اتوبوس بازسازی شد، افزود: در مجموع، اصفهان ۱۰۰ خط اتوبوس دارد که از این میزان سه خط تندرو است.

روحانی تصریح کرد: متوسط نرخ کرایه خطوط صدگانه اتوبوسرانی اصفهان ۱۱ هزار و ۲۵۰ ریال است، در صورتی که هزینه واقعی سفر با ناوگان اتوبوسرانی، ۵۷ هزار ریال است.

وی با اشاره طول عمر ناوگان اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: ۶۷۶ دستگاه طول عمری بیشتر از ۱۰ سال، ۲۳۸ دستگاه هشت تا ۱۰ سال، ۳۱۳ دستگاه دو تا هفت سال و ۶۵ دستگاه از ناوگان اتوبوسرانی کمتر از دو سال عمر دارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه پنج شرکت از بخش خصوصی، ۱۲ پایانه شهری، سه باب توقفگاه (دپو)، ۱۴۰ باجه فروش و شارژ اصفهان‌کارت از دیگر خصوصیات ناوگان اتوبوسرانی اصفهان است، تاکید کرد: هر اتوبوس به‌صورت روزانه ۱۹۰ کیلومتر را طی می‌کند که مصرف هر یک از آنها ۸۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و می‌توان گفت هر اتوبوس روزانه ۱۵۰ لیتر گازوئیل مصرف می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.