| کد خبر: 199944 |

ساماندهی وانت‌های حمل بار در جاده‌های بین شهری خراسان جنوبی

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ساماندهی وانت‌های حمل بار در جاده‌های بین‌شهری خبر داد.

تین نیوز
مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ساماندهی وانت‌های حمل بار در جاده‌های بین‌شهری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، جعفر شهامت اظهار کرد: براساس تکالیف دستگاه‌های اجرایی در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نظر به اهمیت انتظام و ساماندهی این بخش از ناوگان باری جاده‌ای و نقش مؤثر آن در ارتقاء سطح ایمنی راههای برون‌شهری که از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان است از تردد ناوگان وانت‌بار حامل بار فاقد بارنامه در جاده‌های برون‌شهری جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به الزامی بودن دریافت کارت هوشمند و بارنامه از سوی ناوگان وانت‌بار از سال ۹۴ و آماده بودن زیرساختهای مربوطه از قبیل امکان صدور بارنامه برای ناوگان وانت‌بار و صدور کارت هوشمند راننده و ناوگان مذکور هماهنگی لازم با دستگاه‌های ذیرربط و بالاخص فرماندهی پلیس راه استان جهت ساماندهی وانت‌های حمل بار در جاده‌های بین‌شهری صورت ‌پذیرفته است.

شهامت خاطرنشان کرد: مالکان و رانندگان این دسته ناوگان که قصد فعالیت در جاده‌های بین‌شهری را دارند، هرچه سریع‌تر برای دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محل سکونت خود مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۵۶-۳۲۳۱۸۰۵۵ پایانه باربری بیرجند تماس بگیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خرسان جنوبی ساماندهی و ایجاد نظم در نحوه بهره‌برداری و تردد وانت‌بارها در جاده‌های بین‌شهری و ارتقای ایمنی جاده‌ها را از جمله اهداف این طرح دانست و افزود: به‌منظور تسهیل فرآیند صدور بارنامه برای وانت‌بارها و حذف واسطه‌ها در نحوه فعالیت این نوع ناوگان در جاده‌های برون‌شهری در نظر است به زودی سیستم تحت وب صدور بانامه الکترونیکی وانت‌بارها از سوی سازمان راهداری و حمل و نقثل جاده‌‌ای کشور راه‌اندازی و فعال شود.

شهامت در پایان عنوان کرد: ضمن جلوگیر ی از فعالیت و تردد ناوگان وانت‌بار فاقد اسناد حمل در جاده‌های مواصلاتی بین‌شهری، ارائه هرگونه خدمات مرتبط به ناوگان حمل و نقل وانت‌بارها با توجه به پیمایش مستند و صدور بارنامه انجام می‌شود.

لازم به ذکر است طی ۷ ماهه ابتدایی امسال، میزان بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ تن بار از مبدا شهرهای مختلف استان به مقاصد گوناگون حمل شده و تعداد ۵۰۰۰ هزار دستگاه ناوگان در حوزه حمل و نقل کالای استان فعال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.