| کد خبر: 199933 |

◄ نصب 50 سامانه ثبت تخلفات تردد جدید در محورهای استان مازندران

رییس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از نصب 50 سامانه ثبت تخلفات تردد جدید در محورهای استان مازندران در سالجاری خبر داد.

تین نیوز

رییس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از نصب 50 سامانه ثبت تخلفات تردد جدید در محورهای  استان مازندران در سالجاری خبر داد.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل  جاده ای استان مازندران، محسن هاشمی ،رییس اداره مدیریت راههای  این اداره کل با بیان این مطلب که بررسی تصادفات جرحی و فوتی در محورهای مواصلاتی استان مازندران نشان می دهد عمده ترین دلایل وقوع حوادث و تصادفات، سرعت بالا و غیر مجاز وسایل نقلیه و همچنین عدم رعایت فاصله طولی مناسب با خودروهای جلویی و انحراف به چپ یا همان سبقت غیر مجاز وسایل نقلیه می باشد در ادامه افزود : بنابراین کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان و نظارت بر نحوه رانندگی آنها می تواند نقش مهم و باز دارنده ای در وقوع تصادفات با شدت بالا داشته باشد، به همین منظور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران طی سنوات گذشته مبادرت به نصب و بهره برداری از 60 سامانه ثبت تخلفات تردد کرده است .

رییس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت: امسال نیز با هدف پوشش حداکثری محورهای بزرگراهی، اصلی و فرعی درجه یک استان این اداره کل درصدد نصب و بهره برداری از حدود 50 سامانه جدید در محورهای استان مازندران است.

هاشمی خاطر نشان کرد:در این راستا عملیات عمرانی اجرای فونداسیون و نصب دکل سامانه های ثبت تخلفات تردد جدید آغاز شده و به امید خدا این سامانه ها طی ماه های آتی به بهره برداری خواهند رسید.

وی اشاره نمود :در این مرحله محورهای هراز ،محور شهید صالحی و محور گنج افروز در شهرستان بابل، محور بهشهر- بندر امیر آباد ،کمربندی تنکابن ،محور مرزن آباد کلاردشت ،محور بابلسر- بابل و تعدادی از محورهای بزرگراهی استان به این سامانه ها مجهز خواهند شد.

وی گفت :این سامانه ها علاوه بر ثبت و برداشت تخلفات عدم رعایت فاصله طولی و تخلف سرعت لحظه ای وسایل نقلیه، با برداشت مشخصات پلاک آنها میانگین سرعت تردد وسایل نقلیه را نیز در طول مسیر محاسبه و تخلف مربوطه را ثبت و گزارش می کند.   

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.