| کد خبر: 199899 |

◄ سهمیه سوخت وانت بارهای بین‌شهری مشخص شد

​سهیمه سوخت وانت‌بارهای عمومی بین‌شهری به میزان 300 لیتر برای ناوگان تک‌سوز و 120 لیتر برای ناوگان دوگانه‌سوز تعیین شده است.

تین نیوز

​سهیمه سوخت وانت‌بارهای عمومی بین‌شهری به میزان 300 لیتر برای ناوگان تک‌سوز و 120 لیتر برای ناوگان دوگانه‌سوز تعیین شده است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان اظهار داشت: براساس بخشنامه اخیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعالیت کلیه وانت بارها تحت صحابت بارنامه انجام می‌شود و مطابق قوانین موجود در بخش حمل و نقل کالا در کشور ملزم به صدور بارنامه می‌باشند که در این زمینه هم می‌توانند در زمره شرکت‌های حمل و نقل کالا و هم شرکت‌های حمل و نقل وانت‌بار، فعالیت نمایند. 

وی با بیان این که طی 2 ماه آینده، عملکرد ناوگان وانت بار براساس بارنامه اخذ شده، مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد، افزود: گزراش این بررسی‌ها، مبنایی برای تعیین پیمایش این ناوگان قرار می‌گیرد و در صورتی که سهمیه‌های سوخت تعیین شده، کفایت نکند، مازاد سوخت مورد نیاز، تخصیص پیدا می‌کند.

قربانی از فعالیت 12 هزار ناوگان فعال اتوبوس در حوزه بین‌شهری در کشور خبر داد و افزود:

باتوجه به این که این ناوگان گازوئیل‌سوز هستند، کماکان به فعالیت خود بدون هیچ تغییری در کرایه حمل مسافر ادامه می‌دهند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سهمیه سوخت ناوگان سواری کرایه بین‌شهری را برای ناوگان تک‌سوز 750 لیتر و برای ناوگان دوگانه‌سوز 450 لیتر اعلام کرد و افزود:

باتوجه به بررسی پیمایشی که این ناوگان خواهند داشت، با همکاری کانون‌ انجمن صنفی شرکت‌های سواری کرایه، سهمیه سوخت این ناوگان متناسب با پیمایش مورد نظر، تأمین و شارژ خواهد شد. 

وی با بیان این که در بخش حمل و نقل کالا، کرایه‌ها براساس شاخص تن – کیلومتر اخذ می‌شود، افزود:

جلساتی به صورت دوره‌ای با کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا و رانندگان برگزار می‌شود و شاخص‌ها مورد بازنگری و تجدیدنظر قرار می‌گیرد که در حال حاضر هیچ تغییری در کرایه حمل کالا مدنظر نمی‌باشد. 

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: اگر هموطنان با شرایط تغییر قیمت مواجه شدند، می‌توانند مراتب را به نمایندگی‌ها و شعب این سازمان که در تمام پایانه‌های حمل کالا و مسافر مستقر می‌باشند، اطلاع‌رسانی کنند که شکایات و گزارش‌های دریافتی در کمیسیون‌‌های ماده 10 و 11 رسیدگی می‌شود.  

وی در زمینه اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، اظهار داشت: اجرای این طرح ، اقدام عظیمی در کشور و در راستای کاهش فاصله بین قیمت واقعی سوخت و قیمت مصوب است و در بخش حمل و نقل چشم‌انداز خوبی در نتیجه اجرای این طرح در راستای  ارتقای بهره‌وری در فعالیت‌های این بخش متصور می باشیم. 

قربانی اظهار امیدواری کرد با همراهی مردم عزیز و گذر از سختی‌های اجرای این طرح در کشور، نتایج مثبت حاصل ازاجرای  طرح به زودی پدیدار شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.