| کد خبر: 199875 |

مرور وعده‌های مسئولان:

◄ برقراری پروازهای ایرتاکسی در کشور تا پایان سال

زیرساخت‌های خوبی در سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فراهم شده و تا پایان سال شاهد برقراری پروازهای ایرتاکسی در کشور خواهیم بود.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از برقراری پروازهای ایرتاکسی در کشور تا پایان سال خبر داد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس خبری که پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی 24 مرداد منتشر کرد، شهرام آدم‌نژاد در حاشیه مراسم آغاز پروازهای داخلی فرودگاه امام در جمع خبرنگاران در مورد تلاش‌هایی که برای برقراری پروازهای ایرتاکسی صورت گرفته است، گفت: زیرساخت‌های خوبی در سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فراهم شده و تا پایان سال شاهد برقراری پروازهای ایرتاکسی در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر فرودگاه‌های زیادی در کشور ایجاد شده و باید به فکر بهره‌برداری اقتصادی از این فرودگاه‌ها باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: پروازهای ایرتاکسی به افزایش فعالیت پروازی در فرودگاه‌های کشور و اقتصادی شدن این فرودگاه‌ها کمک می‌کند.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز، اواسط شهریور ماه (13 شهریور)  اعلام کرد: اما برای راه‌اندازی ایرتاکسی‌ها و کمک به رونق آن، تخفیف‌ها و بسته‌های تشویقی در نظر گرفتیم که می‌توان به تخفیف ۳۰ درصدی برای هواپیماهای زیر ۲۰۰۰ کیلوگرم اشاره کرد که توسط وزیر ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیاوش امیرمکری اظهار کرد: به نظر من مشکلات  اصلی پیش روی هوانوردی عمومی کشور در حال حاضر چالش‌های حاکمیتی‌ بودن، دولتی بودن و نگاه مدیریت دولتی به آن است و از سوی دیگر، قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت‌های صنعت هوانوردی، ناوگان و شرایط خاص فعلی کشور و حتی فراموشی مفهوم کسب و کار تاکسی هوایی به علت وقفه طولانی مدت این موضوع مهم‌تر از هزینه‌ها و قیمت‌های آن است.

 وی افزود: استراتژی شرکت فرودگاه‌ها حمایت از شرکت‌های ایرتاکسی در قالب تدوین بسته‌های تشویقی و حمایتی بوده که شامل ارائه تخفیف‌ها در حوزه خدمات ناوبری هوایی و فرودگاه‌ها مانند، ناوبری هوایی، نشست و برخاست، روشنایی، پارکینگ و غیره است. 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: تخفیف ۳۰ درصدی در موضوعات مذکور برای هواپیماهای زیر ۲۰۰۰ کیلوگرم یکی از پیشنهادهای این شرکت با هدف حمایت از هوانوردی عمومی کشور بود که با موافقت وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد و دیگر بسته‌های تشویقی و حمایتی نیز در حال تهیه و ارسال برای طی کردن مراحل قانونی، تصویب و اجرایی شدن است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکیدکرد: ایرتاکسی مانند دیگر بخش‌های مکمل صنعت از جمله هوانوردی عمومی که اتفاقاً از بخش‌های بسیار مهم و یکی از حوزه‌های اصلی صنعت حمل و نقل هوایی است، ظرفیت توسعه اقتصادی قابل توجهی را نیز می‌تواند در بر داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.