| کد خبر: 199800 |

پرواز مستقیم بین مشهد و ایالت حیدرآباد هند برقرار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: زمینه برقراری پرواز مستقیم بین مشهد و ایالت "حیدرآباد" در هندوستان فراهم شد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: زمینه برقراری پرواز مستقیم بین مشهد و ایالت «حیدرآباد» در هندوستان فراهم شد.

به گزارش تین نیوز، علی رسولیان گفت: برقراری این پرواز باتوجه به ظرفیت‌های فراوان توسعه‌ای بین مشهد و ایالت «حیدرآباد» کشور هندوستان و در پی ملاقات اخیر سفیر ایران در هندوستان با استاندار خراسان رضوی مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در این راستا امروز نشستی با حضور معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی آتا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، نمایندگان سازمان میراث فرهنگی و فعالان حوزه گردشگری سلامت این استان برگزار و جوانب مختلف برقراری این پرواز بررسی شد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان برای توسعه روابط بین این استان و ایالت حیدرآباد هندوستان گفت: خراسان رضوی برای هرگونه مساعدت در زمینه برقراری پروازهای مستقیم میان مشهد و ایالت حیدرآباد آمادگی لازم را دارد.

حیدرآباد با وسعت ۶۲۵ کیلومتر مربع، ششمین شهر بزرگ هندوستان است.

این شهر حدود ۶،۷ میلیون نفر جمعیت دارد که اکثر آنان مسلمان هستند. حیدرآباد از نظر سیاسی، فرهنگی، تاریخی، علمی و اقتصادی از شهرهای مهم هندوستان و یکی از قطب‌های اقتصادی، سیاسی در جنوب این کشور به شمار می‌رود.

سابقه ۵۰۰ ساله حضور ایرانیان در این منطقه، عامل مهمی در ایجاد تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جنوب هند شده به طوری که امروزه هیچ مورخ و باستان‌شناسی نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن نقش ایرانیان در این منطقه تصویر کامل و درستی از وضعیت گذشته و حال منطقه ارائه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.