| کد خبر: 199737 |

بررسی ۲ پروژه ریلی و جاده‌ای شاهرود و کرمانشاه

شصت و سومین جلسه کارگروه ارزیابی و تصویب طرح های توجیهی به ریاست مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، با حضور مسئولان و مشاوران استان‌های کرمانشاه و سمنان برگزار شد.

تین نیوز

شصت و سومین جلسه کارگروه ارزیابی و تصویب طرح های توجیهی به ریاست مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، با حضور مسئولان و مشاوران استان‌های کرمانشاه و سمنان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شصت و سومین جلسه کارگروه ارزیابی و تصویب طرح های توجیهی به ریاست رامین یعقوبی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی و با حضور مسئولان و مشاوران استان‌های کرمانشاه و سمنان برگزار شد.

در این جلسه که در امتداد کارگروه‌های ارزیابی و بررسی‌های طرح‌های توجیهی برگزار شد در مورد ۲ پروژه احداث خط ریلی گرگان – شاهرود – طبس و آزادراه بیستون – کرمانشاه – حمیل و قزانچی – کرمانشاه بحث و تبادل نظر شد.

همچنین درخصوص طرح احداث خط ریلی گرگان – شاهرود – طبس، مقرر شد پس از واقعی‌سازی هزینه اجرای پروژه(به‌خصوص هزینه اجرای ابنیه فنی) گزارش مطالعات اقتصادی نیز ویرایش شود و درصورت کفایت شاخص‌های اقتصادی، با توجه به عبور محور از جنگل هیرکانی با گونه‌های کمیاب گیاهی، اخذ مجوزهای زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

بر اساس تصمیم کارگروه ارزیابی و تصویب طرح های توجیهی، با توجه به اینکه محور تنها در صورت رونق عبور بارهای ترانزیتی دارای توجیهات اقتصادی حداقلی خواهد بود، مقرر شد با ویرایش مطالعات و اخذ مجوزهای فوق‌الذکر گزارش مطالعات با قید عنوان مشارکت ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی به صورت BOT به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال خواهد شد. 

در بحث گزارش دوم در مورد آزادراه بیستون – کرمانشاه و قزانچی – کرمانشاه به واسطه نقص ارایه گزارش مطالعات مقرر شد که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نسبت تصویب طرح در این شرکت و ارسال مجدد به کارگروه ارزیابی و تصویب طرح های توجیهی اقدام کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.