| کد خبر: 199670 |

◄ بی‌توجهی گمرک دوغارون به توافق با رانندگان برای نرخ حق توقف

رانندگان از عدم اجرای توافقنامه نهایی مربوط به حق توقف کامیون‌ها، توسط برخی گمرکات کشور خبر می‌دهند.

تین نیوز

باوجود اصلاح توافقنامه مربوط به حق توقف ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کالا، برخی از گمرکات کشور توافق قبلی را مد نظر قرار داده و برای رانندگان حمل کالا مشکلاتی در مقصد ایجاد می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، اواخر مرداد ماه امسال توافقنامه‌ای در 10 بند در مورد نرخ حق توقف انواع کامیون بین کانون انجمن صنفی رانندگان حمل کالای کشور و کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل جاده‌ای به امضا رسید که با اعتراض رانندگان مواجه شد.

پس از آن و در اوایل مهرماه برخی مفاد این توافقنامه دستخوش تغییر و اصلاحات شد و سپس توافقنامه جدید در 11 بند ابلاغ و مقرر شد از 15 مهر اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:

یکی از مفاد مهم تغییر یافته در این توافقنامه مدت‌زمان توقف برای بارگیری و تخلیه کالا بود که در توافق قبلی برای هر 2 مورد، ۱۲ ساعت تعیین‌شده بود که پس از اصلاح، این رقم برای بارگیری 12 ساعت و برای تخلیه 7 ساعت تعیین شد.

از دیگر مفاد این توافقنامه که دستخوش تغییر شد، بند 2 آن بود که در توافقنامه قبلی رانندگان مکلف شده بودند حداقل سه ساعت قبل از پایان ساعت اداری به محل بارگیری و تخلیه کاری مراجعه کنند که این قید زمانی سه ساعته نیز برداشته شد و رانندگان مکلف شدند در طول ساعات اداری به محل‌های بارگیری و تخلیه کالا مراجعه کنند.

اکنون اما تعدادی از رانندگان در تماس با تین نیوز، از عدم اجرای توافقنامه نهایی توسط برخی گمرکات کشور خبر می‌دهند.

به گزارش تین نیوز، این رانندگان به تین نیوز گفتند برخی از گمرکات کشور توافق قبلی را مد نظر قرار داده و برای رانندگان حمل کالا  مشکلاتی ایجاد کرده‌اند که از جمله آنها گمرک دوغارون است که به اصلاحیه و توافقنامه نهایی که بین کانون انجمن صنفی رانندگان حمل کالای کشور و کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل جاده‌ای به امضا رسیده و از 15 مهر اجرایی شده، توجهی نداشته و این موضوع رانندگان را برای تخلیه بار در این مرز دچار مشکل کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.