| کد خبر: 199628 |

هیچ نقطه حادثه خیزی در جاده‌ها نداریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ نقطه حادثه خیزی در جاده‌ها نداریم و بر اساس گزارش پلیس، ۸۶ درصد تصادفات رانندگی ناشی از خستگی و بی‌توجهی به جلو است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ نقطه حادثه خیزی در جاده‌ها نداریم و بر اساس گزارش پلیس، ۸۶ درصد تصادفات رانندگی ناشی از خستگی و بی‌توجهی به جلو است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  «محمد اسلامی» در بیست و پنجمین جلسه شورای عالی استان ها اظهار داشت: هر جاده ای هندسه ای دارد و در هر جاده ای سرعتی تعیین شده است. بیش از ۸۶ درصد تصادفات جاده ای که پلیس گزارش می کند نتیجه بی توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی همچنین عامل انسانی است.

وی افزود: پلیس برای وزارت راه و شهرسازی ۲۵۱ نقطه اولویت دار اعلام کرده است که تمام این موارد در همین مدت آشکار سازی و ۶۸ مورد برطرف شد و ۱۴۰ مورد در حال احداث و یا طراحی است که طرح ها شامل پل های بزرگ و تقاطع های غیرهمسطح است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تصادفات جاده ای در بزرگراه ها بیش از جاده های اصلی است، تصریح کرد: به خاطر ندارم نقطه حادثه خیزی باشد که پلیس اعلام کند و وزارت راه و شهرسازی آشکار سازی نکرده باشد.

اسلامی در ادامه سخنانش با بیان اینکه یک حقیقت ماندگار و صادق است که وظایف وزارت راه و شهرسازی ارتباط مستقیم با زندگی مردم دارد، افزود: عملکرد قوی و موثر، تاثیر کیفی و ماندگار در زندگی مردم دارد و عملکرد ضعیف، حالت معکوس خواهد داشت.

وی تاکید کرد: برای رفع مهمترین دغدغه‌ های مردم، پیشبرد اهداف و هماهنگی و تعامل در کشور باید به گونه‌ای عمل کنیم که راندمان و پیشرفت کارمان به حداکثر برسد و مردم بتوانند از نتایج آن به شکل ملموس بهره‌مند شوند.

اسلامی با بیان اینکه مهم این است که بتوانیم دغدغه‌های مردم را به سیاست، رویکرد و برنامه تبدیل کنیم، اظهار داشت: در این راستا باید برنامه محور عمل کنیم که این موضوع را در دستور کار قرار داریم.

وزیر راه و شهرسازی درباره تصویب طرح های جامع گفت: شهرسازی در حوزه شهرداری همچنین تصویب طرح‌های جامع زمان‌بر و به مدت ۱۰ یا ۱۲ سال بود، اما اکنون تغییرات روی شرح خدمات برنامه‌ریزی به ‌گونه‌ای انجام شده که برای تجدید طرح‌های جامع به آن نکات اصلی که امروز گرفتاری اصلی مردم در شهرها است، توجه می کنیم.

به گفته این مقام مسئول، کاستی‌ ها، فقدان انطباق‌ها، آثار و پیامدهای منفی و مثبت طرح گذشته روی مردم تاثیراتی داشت که دلایل آن یا اقدامات نامناسب سابق در طرح شهرداری‌ ها یا دست‌ اندرکاران این طرح‌ ها بود.

اسلامی درباره آلودگی هوای کلانشهرها گفت: با تمهیدات و تدابیری تردد خودروها را باید به حداقل برسانیم و در این راستا مصوباتی داشتیم از جمله اینکه شرکت ‌های قطار حومه ‌ای راه اندازی شود. 

وی در پاسخ به سوالی درباره ساخت مسکن در بافت‌ های فرسوده برای مسکن اولی‌ها نیز توضیح داد: هیچ برنامه ‌ای در این خصوص در دستور کار نداریم؛ شاید کسی بخواهد ساختمانی در این مکان ‌ها بسازد اما ما چنین برنامه‌ای نداریم و از چنین ایده‌ای هم حمایت نمی‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.