| کد خبر: 199562 |

در سال گذشته؛

امیرمکری: چندین قرارداد در بخش عملیات هوانوردی منعقد شد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طی سال گذشته در بخشی از تجهیزات مورد نیاز حوزه عملیات هوانوردی موفق شدیم قراردادهایی را برای طراحی و ساخت رادارهای پیشرفته، دستگاه DME و برج موبایل منعقد کنیم.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طی سال گذشته در بخشی از تجهیزات مورد نیاز حوزه عملیات هوانوردی موفق شدیم قراردادهایی را برای طراحی و ساخت رادارهای پیشرفته، دستگاه DME و برج موبایل منعقد کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ سیاوش امیرمکری در بازدید از بخش‌های مختلف اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران ضمن گرامیداشت روز جهانی الکترونیک هواپیمایی، بیان داشت: در حوزه عملیات هوانوردی به خصوص در حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی فعالیت‌ها و اقدامات قابل توجهی انجام می‌شود.

وی مهم‌ترین شاخص این اداره کل را تامین ایمنی هوانوردی از طریق نصب و راه اندازی، نگهداری و تعمیرات دستگاه‌های کمک ناوبری، تجهیزات ارتباطی و سامانه‌های نظارتی عنوان کرد و افزود: کارشناسان و متخصصان این اداره کل تاکنون توانسته اند در عملیاتی نگهداشتن تجهیزات مذکور با وجود تحریم های جهانی اقدامات بزرگی انجام دهند. امروزه با وجود تحریم های شدید شاهد ظهور توانمندی‌ها و توان متخصصان صنعت فرودگاهی و هوانوردی در کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: در مقاطع مختلف و با روش‌های متنوع موفق شدیم نیازهای تجهیزاتی را از منابع خارجی تامین کنیم اما هر چه پیش رفتیم میزان فشار تحریم بیشتر شد و ما را با مشکلات و چالش‌هایی مواجه کرد.

امیرمکری ادامه داد: خوشبختانه در بخش پشتیبانی، نگهداری و راهبری تجهیزات گام‌های خوبی برداشته شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تلاش و همت مضاعف متخصصان این صنعت تاکید و خواستار اعتماد به امکانات و توانمندی های داخلی کشور برای تامین نیازهای تجهیزاتی شد.

به گفته رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ ایمنی اصل اول و مهم در این صنعت است و خوشبختانه امروزه توان داخلی توانسته بخشی از نیازهای ما را برآورده کند.

وی خطاب به متخصصان و مدیران این بخش گفت: شما به عنوان یک حلقه مهم در زنجیره تامین ایمنی پرواز، با برقراری ارتباط بین کنترلر و خلبان و فراهم کردن امکان نظارت بر عملیات هوانوردی کشور، نقش مهم و اساسی را در صنعت هوانوردی ایفا می کنید.

امیرمکری بر توان تولید کنندگان داخلی در طراحی و ساخت سیستم های روشنایی باند اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته در بخشی از تجهیزات مورد نیاز حوزه عملیات هوانوردی موفق شدیم قراردادهایی را برای طراحی و ساخت رادارهای پیشرفته، دستگاه DME و برج موبایل منعقد کنیم.

وی از حمایت پژوهش ها و پروژه های مربوط به صنعت فرودگاهی و هوانوردی توسط شورای پژوهش های شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد.

به دانش و مهارت خود اطمینان کنید

 در ادامه این بازدید سعید اکبری عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی وجود متخصصان ارتباطی و ناوبری را در دنیا بی نظیر عنوان کرد و گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران متکی بر کار کارشناسان و متخصصان داخلی نیست. 

وی ایران را تنها کشور مستقل در دنیا اعلام کرد که بر توان داخلی و خودکفایی خود متکی است.

راهبر عملیات هوانوردی با بیان اینکه صنعت هوانوردی صنعتی گران و تخصصی است، اظهار داشت: ما باید تجهیزات مور نیاز را خریداری کنیم اما در مواقع بسیار نشان دادیم که خودکفا هستیم.

وی تاکید کرد: قدر خودتان را بدانید و به مهارت و دانش خود اعتماد کنید.

همبستگی متخصصان فعال در صنعت هوانوردی و فرودگاهی مثبت است

محمد امیرانی، معاون عملیات هوانوردی نیز در ادامه این بازدید ضمن گرامیداشت روز جهانی الکترونیک هواپیمایی عنوان کرد: برای یک اتفاق خوب باید مدیریت خوب و شایسته، همکاران ایده آل، فکر و ایده جدید و شرایط مناسب فراهم شود تا ما شاهد آن اتفاق خوب در کشور باشیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر شرایط خوبی فراهم شده تا به دستاوردهای جدیدی در صنعت هوانوردی برسیم.

وی همبستگی متخصصان فعال در این صنعت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مجموعه اداره کل ارتباطات و ناوبری قدر خود را بدانید چرا که از لحاظ ایمنی، کیفیت و بهره وری قدم های بزرگی را برداشته ایم.

وی در پایان گفت: امیدواریم در سال های آینده شاهد خرید سیستم اتوماسیون جدید و افتتاح و راه اندازی آن در صنعت فرودگاهی باشیم.

اطمینان خاطر برای نگهداری، تعمیر و به روز نگه داشتن تجهیزات

در پایان این بازدید سیامک بهنام، مدیرکل ارتباطات و ناوبری عنوان کرد: تلاش متخصصان ما بیش از گذشته شده است. این اداره کل با همکاری و تعامل سایر مجموعه های صنعت هوانوردی، اقدامات و قدم های مثبتی را برداشته است.

بهنام طی سخنان خود به مدیرعامل شرکت فرودگاه ها اطمینان خاطر داد که مجموعه ارتباطات و ناوبری هوایی در وظیفه اصلی یعنی نگهداری، تعمیر تجهیزات و به روز نگه داشتن آنها و مهمتر از همه رفع مشکلات  و چالش ها، از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    آقای تین متاسفانه کامنت های بیطرفانه و کارشناسانه را هم منتشر نمیکنید. این شایسته یک خبرگزاری نیست چه رسد به خبرگزاری تخصصی. میدانید که بسیاری از اخبارتان مثل این خبر ارزش تخصصی ندارد. علت این سیر قهقرایی خودتان هستید. اگر نقدهای منصفانه را اجازه نشر ندهید؛ جرات انجام چنین مطالبی روز به روز بیشتر میشود.