| کد خبر: 199515 |

◄ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به سرقت تجهیزات راه‌آهن قزوین-رشت

ماموران انتظامی در بازرسی از خودرو ۲۳۲ عدد پیچ و مهره پابند ریل قطار به همراه ابزار آلات سرقت کشف و ضبط کردند.

تین نیوز

در حالی‌که فرماندهی انتظامی رودبار از دستگیری سارقان تجهیزات ریل قطار در مسیر خط آهن قزوین-رشت در این شهرستان خبر داده، واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به این اقدام سارقان قابل توجه است.

به گزارش تین نیوز، سرهنگ حمیدرضا فیضی فرماندهی انتظامی رودبار روز 20 آبان گفت: ماموران کلانتری ۱۴ لوشان در حین گشت‌زنی به راننده یک دستگاه خودروی پیکان وانت در محدوده مسیر خط راه‌آهن قزوین-رشت در منطقه لوشان، مشکوک شدند که با دیدن ماموران اقدام به فرار می‌کند.

وی تاکید کرد: در تعقیب و گریز ماموران پلیس، خودرو متوقف شد و راننده و سرنشین خودرو که پدر و پسر هستند، دستگیر شدند.

به گفته وی، ماموران انتظامی در بازرسی از خودرو ۲۳۲ عدد پیچ و مهره پابند ریل قطار به همراه ابزار آلات سرقت کشف و ضبط کردند.

بیشتر بخوانید:

اکنون و پس از انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی برخی کاربران واکنش‌های متفاوتی نسبت به آن داشته‌اند.

یک کاربر شبکه‌های اجتماعی معتقد است با توجه به خطراتی که این اقدام سارقان برای قطارها به دنبال دارد، این افراد باید به اتهام فساد فی‌الارض محاکمه شوند.

کاربر دیگری معتقد است: در این موضوع شکی نیست کسی که سلامت عمومی را به‌خاطر می‌اندازد و به اموال عمومی صدمه می‌زند باید جوابگوی عمل خلاف خود باشد، اما می‌دانیم که پیشگیری بهتر از تنبیه کارارایی دارد.

وی افزود: آیا بهتر نیست قبل از داوری در مورد عمل خلاف این پدر و پسر به چرایی عمل آنها توجه کنیم و کنکاشی داشته باشیم در مورد اینکه چه عاملی مسبب عمل آنها بوده است؟ آیا آنها کار و درآمد برای زندگی داشته‌اند و یا اینکه از سر ناچاری اقدام به عمل خلاف برای امرار معاش نموده‌اند.

او بایادآوری این‌که سلمان فارسی گفته « فقر که از دری وارد شود بقیه ارزش‌ها از در دیگر خارج می‌شوند» با بیان این که، اگرچه فقر توجیهی برای عمل خلاف نیست، اظهار کرد: در عین حال از کارمندی که ۱.۵ میلیون تومان حقوق ماهانه می‌گیرد و هزینه زندگیش بیش از ۴ میلیون تومان است چگونه انتظار داشته باشم که برای انجام کار معمول اداری رشوه نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اکثر انسان‌ها در تلاشند که زندگی شرافتمندانه داشته باشند و یقیناً خلاف کاری ساده نیست ولی اجبار انسان را به هر کاری وادار می‌کند. در همه انسان‌ها نیروی بالقوه‌ای است که می‌تواند بالفعل شود. اگر آنرا درست هدایت کردیم سازنده می‌شود و در غیر این‌صورت مخرب خواهد بود.

یک کاربر نیز گفت: متاسفانه فقر و تنگدستی بهانه‌ای برای جنایت شده است. سانحه زاهدان چند کشته داشت؟ این وضعیت اقتصادی چگونه باید باشد تا دزدی و جنایت انجام نشود؟ این فرد یک پیکان وانت داشته است و قاعدتاً با این وسیله می‌توان پول حلال درآورد و زندگی کرد، پس آنها فقیر نبودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.