| کد خبر: 199504 |

مدیرعامل راه‌آهن درخواست کرد

◄ اقتصادی‌سازی ایستگاه‌های راه‌آهن با توان بخش غیردولتی

دولت‌ها عموماً برای اقتصادی سازی ایستگاه‌ها یا منابع مالی کافی نداشته و یا بودجه برای این منظور در نظر نمی‌گیرند بر این اساس باید برای اقتصادی سازی ایستگاه‌های راه‌آهن از بخش غیردولتی درخواست کرد تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

تین نیوز

برای اقتصادی‌سازی ایستگاه‌های راه‌آهن باید از بخش غیردولتی درخواست کرد تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل راه‌آهن در مراسم اختتامیه هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده که ساعاتی پیش برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: موضوع مهمی که در توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن باید مورد توجه قرار گیرد مدل اقتصادی است.

بیشتر بخوانید:

سعید رسولی تاکید کرد: دولت‌ها عموماً برای اقتصادی‌سازی ایستگاه‌ها یا منابع مالی کافی نداشته و یا بودجه برای این منظور در نظر نمی‌گیرند بر این اساس باید برای اقتصادی‌سازی ایستگاه‌های راه‌آهن از بخش غیردولتی درخواست کرد تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

وی رویکرد شهرسازی ریل پایه را همان رویکرد شهرسازی توسعه پایدار ذکر کرد و افزود: امروزه جایگاه و ارزش شهرسازی ریل پایه به گونه‌ای است که در تمام برنامه‌ریزی‌ها مورد نظر قرار می‌گیرد.

رسولی اظهار کرد: امروز تصور شهرنشینی و شهرسازی بدون در نظر گرفتن سیستم حمل و نقل ریلی مثل تصور آسمان خراش بدون آسانسور است که محال و غیر ممکن به نظر می‌رسد.

مدیر عامل راه‌آهن در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از برگزارکنندگان، دست اندرکاران، کارشناسان و هیئت‌های خارجی شرکت کننده در این همایش، گفت: امیدوارم دستاوردهای این کنفرانس‌ مهم و کنفرانس‌های مشابه،  مورد توجه تصمیم‌گیران و سیاستمداران جهان قرار گیرد به گونه‌ای که در تصمیم گیری‌های کلان این دستاوردها را مورد استفاده قرار دهند و ما به عنوان متولیان امور و حمل و نقل ریلی بیشترین استفاده را از دستاورد‌های این‌گونه نشست‌ها داشته باشیم.

به گفته رسولی، در مدت دو روز برگزاری هفتمین کنفرانس ایستگاه‌های آینده در ایران نشست‌های متعددی علاوه بر نشست‌های علمی برای ارتباطات دیپلماتیک بین اعضای UIC برگزار و بر همکاری بیشتر اعضا با یکدیگر تأکید شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در این جلسات مشخص شد که UIC دارای ۱۲۰ گروه علمی برای بررسی موضوعات مختلف است و ما در ایران نیز بنا را بر این گذاشتیم تا همانند این اتحادیه بین‌المللی کارگروه‌هایی را برای توسعه علمی در حوزه ریلی تشکیل دهیم تا دانشجویان بتوانند با دیتاهای واقعی به موارد علمی در این حوزه بپردازند.

1

وی با بیان اینکه بسته‌های تشویقی و حمایتی سرمایه‌گذاری توسط دفتر تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل این شرکت برای سرمایه‌گذاران آماده شده است، افزود: ما به دنبال آن هستیم تا با ارائه این بسته‌ها ایستگاه‌های راه آهن ایران را اقتصادی تر از پیش کنیم و بتوانیم برای توسعه ایستگاه‌های آینده ایران سرمایه‌گذار جذب کنیم.

به گزارش تین نیوز، شامگاه امروز ۲۱ آبان‌ماه اختتامیه هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده در هتل اولین برگزار شد.

در این مراسم مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، دبیر اجرایی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها، مدیر بخش مسافری اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها و کارشناسان و مدیران راه‌آهن‌ چند کشور خارجی٬ اعضای هیئت علمی و ...حضور داشتند.

این کنفرانس بین‌المللی روز گذشته 20 آبان کار خود را آغاز کرده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.