| کد خبر: 199498 |

سوخت کم‌سولفور شناورهای ایرانی تامین می‌شود

​معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای اجرای الزام استفاده از سوخت کم گوگرد در کشتی‌ها از اول ژانویه ۲۰۲۰ و با توجه به مذاکرات و توفقات صورت گرفته با دستگاه‌های ذیربط، این سوخت تامین می‌شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

تین نیوز

​معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای اجرای الزام استفاده از سوخت کم گوگرد در کشتی‌ها از اول ژانویه ۲۰۲۰ و با توجه به مذاکرات و توفقات صورت گرفته با دستگاه‌های ذیربط، این سوخت تامین می‌شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اوائل مهر ماه بود که جلیل اسلامی- معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی- از هشدار و الزام سازمان‌های بین‌المللی برای استفاده از سوخت استاندارد کم سولفور تا اول ژانویه ۲۰۲۰ مصادف با یازدهم دی ماه امسال خبر داده و گفته بود: اگر این اتفاق نیافتد، همه ذینفعان و دستگاه‌های متولی به ضرورت استفاده شناورهای ایرانی از سوخت کم‌سولفور آگاهی دارند و می‌دانند این مسئله یک اجبار و ضرورت بین‌المللی و چه تبعاتی می‌تواند برای ما داشته باشد و  بر اساس بازه زمانی مشخص شده باید همه کشتی‌های ایرانی تا ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ از سوخت کم سولفور استفاده کنند. در غیر صورت ممکن است تبعات سنگین و مشکلات متعددی در بنادر و آب‌های کشور دیگر برای شناورهای ایرانی که از سوختی با استانداردهایی به غیر از استانداردهای مطرح شده استفاده می‌کنند، به وجود بیاید.

اما حالا و پس از گذشت حدود یک ماه و نیم از آن هشدار، این مقام مسئول اظهار کرد: با پیگیری‌های سازمان بنادر و دریانوردی، مکاتبات و برگزاری جلسات متعدد با ارگان‌های ذیربط از جمله وزارت نفت و شرکت‌های تابعه، شرکت‌های کشتیرانی، هیات دولت، شرکت‌های سوخت‌رسان و اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز و پتروشیمی در سال جاری، طبق اعلام وزارت نفت و معاونت امور بین الملل و بازرگانی شرکت ملی نفت، یکی از پالایشگاه ها آمادگی کامل تولید سوخت منطبق بر استانداردهای بین‌المللی (با نیم درصد گوگرد) را برای کشتیهای اقیانوس پیما و سفرهای بین المللی دارد.

وی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته مقرر شد از ابتدا حدود ۱۵هزار تن در ماه از این سوخت تولید و عرضه شود که البته در چند ماه آینده این میزان به ۴۰هزار تن افزایش خواهد یافت.

 معاون امورد دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در حال حاضر  شرکت‌های سوخت‌رسان در حال تامین سوخت منطبق از طریق برخی از کشورها هستند و در این راستا تامین سوخت منطبق برای صنعت بانکرینگ کشور در آینده نزدیک تامین خواهد شد.

اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به نیاز ۱.۵ میلیون تنی شناورهای ایرانی به سوخت کم سولفور، آیا این میزان از سوی پالایشگاه مذکور تولید و تامین می‌شود؟ اعلام کرد: همواره در حال پیگیری برای تامین این میزان سوخت استاندارد و کم سولفور هستیم و امیدواریم به تدریج این اتفاق بیافتد تا پیامدی برای شناورهای ایرانی در آب‌های آزاد به وجود نیاید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.