| کد خبر: 199492 |

◄ چهره ماندگار صنعت فرودگاهی معرفی شد

نصب، راه‌اندازی، نگهداری و تعمیر همه تجهیزات و سامانه‌های هوانوردی کشور با دانش متخصصان الکترونیک هواپیمایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: نصب، راه‌اندازی، نگهداری و تعمیر همه تجهیزات و سامانه‌های هوانوردی کشور با دانش متخصصان الکترونیک هواپیمایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیامک بهنام،‌ در تشریح وظایف و عملکرد اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها، اظهار داشت: ‌‌رشد حداقل 1.5 برابری تامین تجهیزات طی ۱۵ سال گذشته، برنامه‌ریزی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز و اقدامات مثبت در تولید پژوهش های مربوط ایمنی صنعت هوانوردی از عملکردهای این اداره کل است.

وی با اشاره به تعامل با شرکت‌های دانش بنیان مربوط به صنعت هوانوردی، گفت: آموزش در سطح شرکت مثبت ارزیابی شده و باید آموزش‌های خارج از کشور با شرکت‌های بزرگ صنعت هوانوردی بیش از پیش گسترش یابد.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: برای انجام یک پرواز ایمن در پروازهای داخلی، بین‌المللی و یا عبوری از فضای جمهوری اسلامی ایران و از زمانی که مسافران وارد فرودگاه‌ها می شوند، برای چک مسافر و بار از تجهیزات بازرسی امنیتی ایکس ری (X-RAY) و گیت وی (Gate-way)  استفاده می‌شود.

وی افزود: پس از ورود مسافران به داخل هواپیما و از زمان برخاستن تا نشستن هواپیما و در طول پرواز، جهت هدایت هواپیما در مسیریابی، تعیین فواصل و شیب فرود از سامانه‌های کمک ناوبری ILS ،DME ،DVOR/VOR و NDB منصوبه در فرودگاه‌ها و مسیر راه‌های هوایی و نقاط کویری و مرتفع کوهستانی، برای تشخیص موقعیت و مشخصات پرواز شامل نوع و شماره پرواز و سرعت و ارتفاع هواپیما و سایر اطلاعات مهم و ارسال اطلاعات مذکور به برج و اپروچ فرودگاه‌ها و مرکز کنترل فضای کشور از سامانه‌ها و سنسورهای نظارتی رادار و سامانه های پردازشگر اتوماسیون استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: برای برقراری مداوم ارتباط کلامی بین هواپیماها و کنترلرهای مراقبت پرواز برج و اپروچ فرودگاه‌ها و مرکز کنترل فضای کشور، از سامانه های RCAG، سوئیچینگ و فرستنده و گیرنده ها بهره می‌بریم.

بهنام اضافه کرد:‌ حفاظت همه سامانه‌ها و تجهیزات هوانوردی در مقابل صاعقه، اضافه ولتاژ و فراتاخت ولتاژ، تهیه و نگهداری و تعمیر همه منابع تغذیه و UPS سامانه های فوق و‌ زون بندی سایت‌ها و همچنین حفاظت پرسنل الکترونیک در برابر پرتوهای مذکور از وظایف مهم اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

بهنام اضافه کرد: برای انجام وظایف فوق حدود 600 نفر از متخصصان الکترونیک هواپیمایی در اداره کل ارتباطات و ناوبری و ادارات مهندسی الکترونیک سراسر کشور با حداکثر توان به کار مشغول هستند که با برگزاری آموزش‌های تخصصی و عمومی در قالب دوره‌های پودمانی و همچنین دوره های عملی OJT، همواره دانش آنها بروز و ارتقاء می یابد.‌

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با گرامی‌داشت 12 نوامبر روز جهانی الکترونیک هواپیمایی (21 آبان 98) به همه متخصصان الکترونیک فرودگاه‌های کشور این روز را تبریک گفت‌.

‌بنابراین گزارش در چهل و دومین برنامه مهمان هفته که در آستانه روز جهانی الکترونیک هواپیمایی برگزار شد، سید احمد مومنی‌رخ به عنوان چهره ماندگار صنعت فرودگاهی معرفی و از مدیران کل سابق ارتباطات و ناوبری هوایی ایران قدردانی شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.