| کد خبر: 199442 |

همگام با بازسازی محله‌ها باید از نظرات مردم استفاده شود

معاون وزیر راه و شھرسازی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به نقش ساکنان محله‌ها در اجرای پروژه ھای بازآفرینی شھری، گفت: عنصر اصلی در نوسازی، دوام و بقای ساکنان محلات ھدف است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شھرسازی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به نقش ساکنان محله‌ها در اجرای پروژه ھای بازآفرینی شھری، گفت: عنصر اصلی در نوسازی، دوام و بقای ساکنان محلات ھدف است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیدمحمد پژمان در جلسه ستاد بازآفرینی منطقه ۱۰ شھرداری تھران با اشاره به اینکه در تدوین سند بازآفرینی توسعه محلات ھدف باید به نظرات، کمبودھا و مشکلات ساکنین توجه جدی شود، گفت: اگرمدیران شھری در زمان جمع آوری و پژوھش اطلاعات محلات ھدف بازآفرینی به مسائل، کمبودھا و مشکلات ساکنین توجه نکنند، به طور یقین در تدوین سند بازآفرینی توسعه محلات با مشکل مواجه خواھند شد. 

وی با یادآوری این که در اجرای پروژه‌ھای بازآفرینی شھری باید توجه جدی به نقش ساکنان و مردم داشت، گفت: اگر در فرآیند برنامه‌ھا و پروژه‌ھای بازآفرینی شھری، منابع لازم برای تحقق برنامه‌ھا دیده نشود و ھمچنین ساختارھا و ساز و کارھای مورد نیاز و قوانین پشتیبان تعریف نشود، در نھایت با سندی مواجه خواھیم شد که عملیاتی شدن آن با ابھام ھمراه خواھد بود. 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شھری ایران در ادامه با اشاره به اینکه مردم و ساکنین محلات ھدف بازآفرینی شھری از مدیران شھری انتظار دارند، اظھارداشت: با توجه به وضعیت کاھش بودجه‌ھای جاری و عمرانی فعلی دولت و ھزینه‌ھای مربوط به پروژه‌ھای نیمه تمام درکشور، تلاش کرده‌ایم تا اعتبارات قابل قبولی از محل تبصره  ۱۸ سازمان برنامه و بودجه برای اجرای بازآفرینی شھری دریافت کنیم. 

تاکید بر تعیین مھندسان مشاور توانمند در بازآفرینی شھری 

معاون وزیر راه و شھرسازی همچنین خواستار اختصاص تخفیفات حداکثری ازسوی شھرداری‌ھا در حوزه بازآفرینی شھری شد و گفت: اگر انتظارات در حوزه بازآفرینی شھری توسط شھرداری‌ھا عملی شود، به طور یقین شتاب بازآفرینی در کشور افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شھرسازی با بیان اینکه اولین عنصر در نوسازی تضمین دوام و بقای ساکنان و شاغلان در محلات ھدف است، گفت: باید زیرساخت‌ھا و سرانه‌ھای خدماتی در محلات ھدف با توجه به ویژگی‌ھای اجتماعی و اقتصادی ساکنین محله در نظر گرفته شود.

پژمان با انتقاد به اینکه چرا ساخت سرانه‌ھای خدماتی و بھداشتی در زمان احداث بناھا در محلات، ھدف بازآفرینی شھری مورد توجه قرار نمی گیرد، گفت: باید در زمان ساخت بناھا در بافت‌ھای فرسوده و ناکارآمد شھری از زمین بیشترین بھره و استفاده را ببریم.

معاون وزیر راه و شھرسازی با بیان اینکه باید مھندسان مشاور با تجربه و توانمند در بازآفرینی شھری در محلات ھدف تعیین شوند،  گفت: مھندسان مشاور در محلات ھدف بازآفرینی براساس اسناد  بالادستی موجود (جامع-تفصیلی) با ارائه طرح‌ھا و برنامه‌های عملیاتی باید حضور پر رنگ باید داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.