| کد خبر: 199425 |

وزیر راه:

زیرساخت‌های ریلی کشور سه برابر افزایش یافت

در این سال‌ها زیرساخت‌های ریلی خود را سه برابر افزایش داده‌ایم چون توسعه ریلی اهداف و اولویت‌های کشور است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 14 هزار کیلومتر خط‌آهن در کشور ایران وجود دارد، گفت: همچنین 15 هزار کیلومتر خط‌آهن در دست مطالعه و ساخت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده امروز با حضور رئیس اجرایی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها، وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران و مدیرعامل راه‌آهن در تهران در حال برگزاری است. 

در این مراسم همچنین شهردار تهران،‌ مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون حمل و نقل شهرداری تهران و دست‌اندرکاران حمل و نقل ریلی از 25 کشور دنیا حضور دارند. 

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: کشور ایران پیشینه تاریخی در برخورداری از وضعیت ریلی دارد و در سال‌های اخیر برای گسترش خطوط ریلی اهتمام ویژه‌ای داشته‌ایم و سرمایه‌گذاری‌ها مناسب بوده است. 

محمد اسلامی افزود: در این سال‌ها زیرساخت‌های ریلی خود را سه برابر افزایش داده‌ایم چون توسعه ریلی اهداف و اولویت‌های کشور است. 

وی با بیان اینکه 14 هزار کیلومتر خط آهن در کشور داریم گفت: 15 هزار کیلومتر خط‌آ‌هن نیز در دست ساخت و مطالعه است. 

 وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اتصال حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری ریلی از موضوعات هفتمین اجلاس ایستگاه‌های آینده است و از مقاله‌های برتر در این کنفرانس قدردانی می‌شود. 

وی افزود: ایستگاه‌های آینده کارکردهایی فراتر از سوار و پیاده شدن دارند کارکردهایی که بخشی از خدمات مورد نیاز مردم و کسب و کارها را درون خود جای می‌دهد به نحوی که در یک سفر درون و برون شهری مردم بسیاری از نیازهای خود را در ایستگاه‌ها برطرف می‌کنند. 

اسلامی بیان کرد: بدین ترتیب با استفاده از قطارهای حومه‌ای و سفرهای ریلی درون‌شهری، خودرومحوری کاهش می‌یابد و شاهد کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها خواهیم بود. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.