| کد خبر: 199410 |

◄ دلیل استفاده نکردن از حمل و نقل عمومی، قیمت آن نیست

اعلام ارزانی بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی متولیان امر، بیانگر عدم شناخت سیستم حمل و نقل عمومی است.

تین نیوز

اگرچه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با توجه به وضعیت آلودگی هوای تهران گفته است در راستای اقدامات تشویقی برای کاهش آلودگی هوا بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان هفته نیم‌بها می‌شود اما یک کارشناس حمل و نقل معتقد است مشکل استفاده نکردن از حمل و نقل عمومی، قیمت آن نیست.

به گزارش تین نیوز،  محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران روز گذشته در جلسه اضطراری کارگروه کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه پرفشاری در تهران مستقر شده و میزان شاخص آلاینده‌ها از مرز هشدار بالاتر رفته که در این زمینه در جهت اقدامات تشویقی برای کاهش آلودگی هوا بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان هفته نیم‌بها می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نیم‌بها شدن قیمت بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای تشویق مردم به استفاده از آن در حالی مطرح شده که یک کارشناس حمل و نقل در این مورد معتقد است: مشکل استفاده نکردن از حمل و نقل عمومی، قیمت آن نیست بلکه یکی از مشکلات عدم گستردگی و تعداد ناوگان است.

محمد مهدی کبیری تاکید کرد: اعلام ارزانی بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی متولیان امر، بیانگر عدم شناخت سیستم حمل و نقل عمومی است.

برخی کارشناسان معتقدند حمل و نقل عمومی رایگان نوعی یارانه است که به مردم ارایه می‌شود و یارانه کلیدی نیست که بشود با آن هر مشکل اقتصادی را گشود.

به گفته آنها علاج حمل و نقل عمومی، رایگان بودن آن نیست، اتفاقاً علاج آن است که شرکت‌های متولی این خدمات خودگردان باشند و خرج‌شان را از دخل خودشان تامین کنند نه از کیسه دولت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.