| کد خبر: 199397 |

فراخوان سرمایه‌گذاری برای چهار ایستگاه نسل جدید راه‌آهن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح چهار ایستگاه جدید آ‌ماده شده و به فراخوان گذاشته شده است که امیدواریم با استفاده از تجارب سایر کشورهای موفق این پروژه‌ها را به ثمر برسانیم.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح چهار ایستگاه نسل جدید آ‌ماده شده و به فراخوان گذاشته شده است که امیدواریم با استفاده از تجارب سایر کشورهای موفق این پروژه‌ها را به ثمر برسانیم.

به گزارش تین نیوز ، سعید رسولی در هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها اظهار داشت: این کنفرانس با حضور نمایندگان راه‌آهن کشورهای ترکیه، عراق، سوریه، مقدونیه، روسیه، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، آلمان، فرانسه ، قزاقستان و چین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه تصور اداره شهرهای بزرگ توسعه یافته بدون نظام حمل و نقل ریلی دور از ذهن است گفت: در اثر حاضر شهرسازی‌های مبتنی بر حمل و نقل همگانی در کشورهای پیشرفته بر پایه حمل و نقل ریلی بنا شده و توسعه شهرها با رویکرد توسعه پایدار صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های راه‌اهن ایفاکننده نقش اصلی این توسعه هستند و به عنوان نقاط مهم شهری در واقع محل تلاقی شهر و ریل بوده و بسیاری از خدمات علاوه بر دسترسی به حمل و نقل در آن ارائه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تجربه نشان داده در صورتی که جابجایی مردم به صنعت حمل و نقل ریلی منتقل شود تنها راه حل برون‌رفت از مشکلات تردد مردم در کلانشهرها ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی همان ایجاد نظام شهرنشینی بر پایه حمل و نقل است، گفت: وظیفه راه‌آهن به عنوان متولی صنعت حمل و نقل ریلی بسیار مهم است چرا که برای توسعه شبکه ریلی در کلانشهرها و شهرهای پرجمیعت و اتصال آنها به شهرهای اقماری و یکپارچگی حمل و نقل ریلی بهینه‌سازی ایستگاه‌های قطار و جانمایی درست ایستگاه‌ها بسیار مهم است.

رسولی با تاکید بر اینکه ایستگاه‌های راه‌آهن به عنوان دروازه ارتباط بین شهر و ریل هستند گفت: در ایستگاه‌ها در کنار ارائه خدمات نوین و افزایش سطوح دسترسی و حمل و نقل درب به درب با تجاری سازی فضاهای ایستگاه‌ها از طریق توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای ساکنین باید جذابیت ایجاد کند.

وی ادامه داد: در حقیقت شهرسازی مبتنی بر ریل یک نقشه دستیابی برای مراکز مسکونی، تجاری و چندکاربردی به مرکزیت اطراف ایستگاه حمل و نقل با توجه به استراتژی رشد هوشمند است.

مدیرعامل شرکت راه‌اهن ادامه داد: توسعه حمل و نقل ابزاری برای افزایش محبوبیت شهرها است که جوامع پویایی بیشتری را ایجاد می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بدون شک بخش دولتی در صنعت حمل و نقل ریلی از توانمندی‌های سرمایه‌گذاری‌های لازم برخوردار نیست گفت: برای تحقق کامل اهداف تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ضروری است تا این بخش با انجام سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز دسترسی آسان مردم به حمل و نقل ریلی را فراهم کند.

وی گفت: کاهش حجم ترافیک شهری، افزایش کیفیت هوا و کاهش هزینه‌های حمل و نقل و در نتیجه افزایش کیفیت زندگی از اثرات مثبت سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریلی است.

وی ادامه داد: طرح چهار ایستگاه جدید آ‌ماده شده و به فراخوان گذاشته شده است که امیدواریم با استفاده از تجارب سایر کشورهای موفق این پروژه‌ها را به ثمر برسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.