| کد خبر: 199390 |

اطلاع‌رسانی و تبلیغات

جاذبه‌های این شهر بندری شگفت‌زده‌تان می‌کند

تین نیوز

ترکیه از جنوب توسط دریای مدیترانه، از غرب توسط دریای اژه و از شمال توسط دریای سیاه محاصره‌شده است. به علت اقامت امپراتوران مشهور عثمانی در ترکیه و میراث تاریخی غنی، بسیار مشهور است. استراحتگاه‌های ساحلی مارماریس و بدروم زیبایی آن‌ها، این دو شهر را به محبوب‌ترین مقاصد ترکیه تبدیل کرده است. مارماریس یکی از زیباترین شهرهای بندری و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری است. مارماریس سواحل، کافه‌ها، رستوران‌ها و زیبایی‌های طبیعی و بدروم درختان نخل، خانه‌های افسانه‌ای و مناظر زیبایی از دریای اژه دارند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با تور بدروم سفر کنیم و با تفاوت بین دو شهر بدروم و مارماریس پی ببریم.

مارماریس یا بدروم؟

قطعاً انتخاب مقصد مناسب شما، میان 2 شهر زیبای مارماریس و بدروم در ترکیه کار آسانی نیست، به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم مواردی مانند آب‌وهوای این دو شهر، موقعیت جغرافیایی دو شهر، مناطق دیدنی و تفریحاتی که در سفر به بدروم و مارماریس نباید از دست داد را مقایسه کنیم تا شما بتوانید متناسب با ذائقه خودتان مقصد مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

 بدروم یا مارماریس؟ از نظر آب‌وهوا

تابستان‌های شهر بدروم بسیار گرم هستند اما بادهایی که از دریا می‌وزند، باعث خنک شدن نسبی هوا می‌شوند. همچنین زمستان‌های این شهر نسبتاً معتدل بوده و شاهد بارش باران هستیم. ماه‌های ژوئن، جولای و اوت گرم‌ترین ماه‌های سال در بدروم هستند. اگر به بدروم سفر می‌کنید کرم ضد آفتاب، کلاه لبه‌دار، تی‌شرت و عینک آفتابی را فراموش نکنید.

مارماریس آب‌وهوای گرم مدیترانه‌ای داشته و تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل بارانی دارد. در ماه‌های می تا اکتبر نیز در این منطقه بارانی نمی‌بارد. تابستان‌های مارماریس گرم و خشک بوده و دمای هوا در ماه‌های جولای و اوت بسیار بالا است. ماه اکتبر هوای مارماریس نسبتاً گرم ولی معتدل‌تر است. برخی از مسافران ترجیح می‌دهند در اوایل فصل پاییز به مارماریس سفر کنند. پس نیازی نیست لباس‌های گرم همراه خودتان ببرید، بهتر است لباس‌های روشن و نازک ببرید.

بدروم یا مارماریس؟ از نظر موقعیت جغرافیایی

شهر بندری مارماریس در سواحل مدیترانه، در جنوب غرب ترکیه و در استان موغلا واقع شده است. جمعیت مارماریس 28 هزار نفر است که در فصل‌های توریستی به 300 تا 400 هزار نفر می‌رسد. با وجود دو لنگرگاه اصلی و بندرهای متعدد، مارماریس مرکزی برای کشتیرانی و غواصی محسوب می‌شود.

بدروم نیز شهر بندری زیبا در جنوب شهر ازمیر در ساحل دریایی اژه است و در ساحل جنوبی شبه‌جزیره بدروم قرار دارد. جمعیت بدروم حدود 30 هزار نفر است و در منطقه باستانی هالیکارناسوس واقع شده است.

بدروم از نظر حمل‌ونقل عمومی

شما برای سفر به بدروم با خرید بلیت هواپیما بدروم از طریق فرودگاه میلاس که تنها 35 کیلومتر با شهر فاصله دارد، می‌توانید دسترسی داشته باشید. به علت وجود شبکه‌ای از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در مارماریس سفر به این شهر ارزان‌تر تمام می‌شود. در حالی که مینی‌بوس‌های بدروم فقط به مناطق خاصی می‌روند و سفر با اتوبوس‌های عمومی به‌مراتب گران‌تر تمام می‌شود.

بدروم یا مارماریس؟ از نظر جاذبه‌های تاریخی

جاذبه‌های شهر بدروم شامل قلعه سنت پیتر، دروازه میندوس و روستای کاراکایا هستند. به‌طورکلی بدروم مقصد مناسب گردشگران علاقه‌مند به آثار باستانی، آمفی‌تئاتر، موزه و قلعه است. همچنین موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم کلکسیونی عالی و منحصربه‌فرد از بازمانده‌های کشتی اولوبرون دارد که جوایز متعددی کسب کرده است.

EQL8d1553330428

مارماریس سرگرمی و فعالیت‌های ساحلی متعددی دارد که در تعطیلات تابستان امکان‌پذیر هستند. همچنین زندگی شبانه در کافه‌ها، رستوران‌ها و سواحل مارماریس موج می‌زند. این در حالی است که شهر بدروم ساحل آزاد ندارد و اگر هتل شما ساحل اختصاصی ارائه ندهد، برای انجام فعالیت‌های ساحلی افراد مجبورند به گومبت، نزدیک‌ترین ساحل بروند. شما می‌توانید در مارماریس به موج‌سواری، قایق‌سواری و انواع تفریحات آبی بپردازید. قلعه مارماریس به‌اندازه ی قلعه‌ی بدروم نیست اما مکانی فریبنده و زیباست.

 طبیعت بدروم یا مارماریس؟

دوستداران سفر و طبیعت به کوه‌ها و تفرجگاه‌های ساحلی مارماریس جذب می‌شوند. همچنین این کوه‌ها مناسب کوه‌نوردی، صخره‌نوردی و سافاری هستند. مارماریس و بدروم حمام‌های سنتی ترکی دارند که استفاده و بازدید از آن‌ها برای گردشگران علاقه‌مند به آشنایی با فرهنگ قدیمی توصیه می‌شود. این نکته را هم فراموش نکنید که مارماریس به‌مراتب ارزان‌تر و پرطرفدارتر از بدروم است.

بدروم یا مارماریس؟ از نظر تفریحات شبانه

تفریحات شبانه مارماریس با کافه‌های ساحلی، کلوپ‌ها و فروشگاه‌های محلی بسیار محبوب است. کافه ترتل و ویلا دولاکا پرطرفدارترین مراکز مارماریس هستند. هرچند شهر بدروم کافه و کلوپ‌های بسیار محبوب و جذاب دارد، یادتان باشد که هزینه آن‌ها بسیار گران است، حتی در برخی از آن‌ها مبلغ ورودیه بیشتر از خوراکی و نوشیدنی‌های داخل کلوپ است.

tf1HL1553330485

اعتبار و سابقه کار آژانس مسافرتی

آژانس مسافرتی گل‌فام سفر یکی از 3 آژانس مسافرتی برتر کشور ایران، تیمی حرفه‌ای و مجرب متشکل از 100 نفر است. تمام مراحل صفر تا صدی آماده‌سازی، تبلیغات، بازاریابی، فروش، رزرواسیون و پشتیبانی یک پکیچ برای شما عزیزان داخل مجموعه گل‌فام سفر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. آژانس مسافرتی گل‌فام سفر با ررزو آنلاین هتل بدروم و با دریافت مجوزهای فروش بند الف و بند ب، در زمینه‌های فروش اینترنتی بلیت، فروش تور و بلیت به مسافران حضوری و آژانسی -B2B / B2C- و فروش بلیت تک به‌صورت سیستمی و چارتری فعالیت دارد.

مزایای سفر با تور

  • دریافت اطلاعات و راهنمایی در مورد مقصد

بی‌شک در زمان سفر به شهر یا کشوری جدید از نحوه برخورد، قوانین خاص و بایدها و نبایدها اطلاع کامل ندارید. با خرید تورهای گل‌فام سفر، کانترهای خبره ما تمامی اطلاعات ضروری در خصوص شهر مقصد را برای شما عزیزان در نهایت حوصله اطلاع‌رسانی می‌کنند. همچنین شما می‌توانید از مطلب گردشگری موجود در سایت گل‌فام سفر و صفحات اجتماعی از قبیل اینستا و تلگرام با جدیدترین اخبار گردشگری و مطالب جذاب آشنا شوید.

  • هزینه‌های کنترل‌شده و خدمات آژانس در شهر مقصد

زمانی که شما عزیزان از آژانس مسافرتی گل‌فام سفر تور کامل خریداری می‌کنید برای خدماتی از قبیل هزینه بلیت رفت‌وبرگشت، ترانسفر فرودگاهی، اقامت در هتل و در برخی مقاصد گشت رایگان شهری اقدام‌های لازم انجام می‌شود؛ که این امر نه‌تنها در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند بلکه آسایش خیال در طول مسافرت را تضمین می‌کند. همچنین کانترهای پذیرش گل‌فام سفر به‌صورت آنلاین پیگیر مسافران بوده و آماده برای رفع مشکلات شما می‌باشند. همچنین آژانس مسافرتی گل‌فام سفر در خصوص تورهای زمان‌بندی‌شده‌ی خود یک پَروَنجا PDF در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد که تمامی فعالیت‌های شمارا معرفی می‌کند.

برگرفته از وب‌سایت آژانس مسافرتی گل‌فام سفر به آدرس اینترنتی:https://www.golfamsafar.com

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.