| کد خبر: 199354 |

میزان پیشرفت خط آهن همدان-سنندج از زبان معاون وزیر راه

پروژه خط آهن همدان-سنندج از پیشرفت کلی ۳۲ درصدی و پیشرفت زیرساختی ۵۵ درصدی برخوردار است.

تین نیوز

پروژه خط آهن همدان-سنندج از پیشرفت کلی ۳۲ درصدی و پیشرفت زیرساختی ۵۵ درصدی برخوردار است.

به گزارش تین نیوز، معاون ساخت و توسعه راه‌ها وزارت راه و شهرسازی  با بیان این مطلب، گفت: در سال‌های 97 و 98 اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی به پروژه راه‌آهن سنندج به همدان تصویب شده که تاکنون ۵۰ ملیارد به این پروژه اختصاص یافته است.

محمدرضا کدخدازاده افزود: امیدواریم شاهد روند رو به پیشرفت هرچه بیشتر این پروژه و رسیدن خط آهن به ایستگاه صلوات آباد تا پایان این دولت باشیم.

وی با اشاره به اینکه کریدور شمال به جنوب از خواسته‌های مهم مردم استان کردستان است، افزود: کریدور شمال – جنوب،  ۵ استان کشور را به هم متصل می کند که استان کردستان در مرکز این کرویدور قرار گرفته است.

کدخدازاده با بیان اینکه مناقصه کلیه محورهای کریدور شمال به جنوب نیز در محدوده استان کردستان برگزار شده است، خاطر نشان کرد: کرویدور یکی از حوزه‌های امنیتی مهم در استان کردستان است و امیدواریم که در اوایل سال ۱۴۰۰ کریدور شمال به جنوب به بهره‌برداری برسد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها وزارت راه و شهرسازی گفت: برای کردستان ۴۵۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی مصوب شده که ۴۲۰ کیلومتر آن به پیمانکاران سپرده شده است و هم اکنون در حال اجر می باشد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از مهر، وی افزود: با وجود ۲۲۰ میلیارد تومان مطالبه که باید پرداخت شود پیمانکاران همچنان مشغول به کار هستند و خوشبختانه روند اجرایی این پروژه در جریان است.

کدخدازاده با اشاره به اینکه زیربنای تمام پروژه‌ها راه است، افزود: برای آزادسازی امور پروژه راه‌آهن همدان سنندج ۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و امیدواریم تخصیص این اعتبار هرچه سریعتر صورت گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.