| کد خبر: 199352 |

مدیرعامل راه‌آهن خبر داد:

◄ آغاز هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده از فردا

این کنفرانس هر 2 سال یکبار در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود.

تین نیوز
هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده با حضورنمایندگان ۲۵ کشور از فردا (20 آبان) در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن روز گذشته در یک نشست خبری با بیان این مطلب گفت: هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده روزهای ۲۰ تا ۲۲ آبان ماه سال جاری در تهران با مشارکت اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها و با حضور نمایندگان ۲۵ کشور جهان برگزار می‌شود.
سعید رسولی افزود: شعار این کنفرانس «ایستگاه‌های راه‌آهن، رونق بخش زندگی شهری» است و در مجموع ۷۰ شرکت کننده خارجی در این گردهمایی بین‌المللی حضور دارند.

وی ادامه داد: ۱۱۲ مقاله علمی تخصصی به دبیرخانه این کنفرانس ارسال که از این تعداد ۵۰ مقاله برای ارائه پذیرفته شده که ۲۵ مقاله آن توسط محققان بین‌المللی ارائه شده است.

به گفته وی این کنفرانس هر 2 سال یکبار در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود به‌طوریکه در سال ۲۰۱۷ در اسپانیا، ۲۰۱۵ در مراکش، ۲۰۱۳ در روسیه ، ۲۰۱۱ در بلژیک، ۲۰۰۷ در فرانسه و ۲۰۰۵ در ایتالیا برگزار شده و برای اولین بار در آسیا روزهای ۲۰ تا ۲۲ ( ۱۱ تا ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹ ) در تهران برگزار خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار کرد: اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها مهمترین و بزرگترین سازمان علمی بین‌المللی در حوزه حمل و نقل ریلی است و ۲۰۵ عضو از ۹۵ کشور جهان دارد.

رسولی گفت: ایستگاه‌های راه‌آهن نباید صرفاً محلی برای ورود و خروج مسافر باشد، بلکه می‌تواند خدمات متنوعی به شهر ارائه کند.

وی افزود: ایستگاه‌های راه‌آهن از ارکان توسعه شهری بوده و همه ما وظیفه داریم در ایستگاه‌های راه‌آهن خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهیم.

این مقام مسئول به ایستگاه راه‌آهن اهواز به عنوان نمونه‌ای از توسعه ایستگاه‌ها بر مبنای خدمات شهری، اشاره و خاطرنشان کرد: در ایستگاه راه‌آهن اهواز، مطالعه در این باره به پایان رسیده است و فراخوان جذب سرمایه‌گذار از طریق روزنامه آغاز شده است.

او تاکید کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایستگاه‌های راه‌آهن نماد هویت ‌بخشی در شهرها است و بسیاری از آنها ارزش تاریخی و فرهنگی دارند و باید از این سرمایه‌های ملی در کشور به بهترین وجه صیانت شود.

رسولی همچنین اتصال ایستگاه‌های راه‌آهن به خطوط مترو برای تسهیل سفر را از دیگر موارد مدنظر راه‌آهن اعلام کرد و گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز بر ارائه خدمات مناسب از سوی حمل و نقل ریلی به مردم تأکید دارد و معتقد است در پایان سفر ریلی برای رسیدن مسافر به مقصد نهایی، تدابیری اندیشیده شود.

وی گفت: بر مبنای این سیاست عملیات اتصال خطوط راه‌آهن و سکوهای مسافری به شبکه مترو انجام شده و در ایستگاه جوانمرد قصاب در تهران شاهد بهره‌برداری از این سکوهای مسافری خواهیم بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.