| کد خبر: 199320 |

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد:

◄ روند افزایشی تعداد روزهای پاک در سال 98

در مجموع تعداد روزهای پاک تا اول آبان ماه از ۱۰ روز در سال ۹۷ به ۲۵ روز در سال ۹۸ بهبود یافته است.

تین نیوز

تعداد روزهای پاک تهران تا تاریخ اول آبان ماه،  از ۱۰ روز در سال ۹۷ به ۲۵ روز در سال 98 افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز، این موضوع در پانزدهمین نشست کمیته فرابخشی مرکز پژوهش‌های مجلس بیان شد که دوشنبه ۱۳ آبان با حضور جمعی از مدیران، متخصصان و مشاوران از شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، راه‌آهن، مرکز پژوهش‌های مجلس، حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و ... تشکیل شد.

بر اساس خبری که در کانال تلگرامی مدیریت حمل و نقل آمده است: در این جلسه به 2 موضوع ترافیک و آلودگی (توسط شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران) و ابتکار کمربند و راه (Belt and Road Initiative) BRI پرداخته شد.

پلیس تهران: پیشنهاداتمان برای کاهش آلودگی هوا اجرا نشود یک‌طرفه تصمیم می‌گیریم

بر اساس این گزارش در جلسه مذکور، شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در مورد وضعیت موجود آلودگی در شهر تهران اعلام کرد: روند غلظت سالانه آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون (PM 2.5) کاهشی بوده و در سال ۹۷ به کمترین میزان خود رسیده ولی همچنان بیش از ۲ برابر حد استاندارد است.

بر اساس اعلام این شرکت، همچنین در مجموع تعداد روزهای پاک تا اول آبان ماه از ۱۰ روز در سال ۹۷ به ۲۵ روز در سال ۹۸ بهبود یافته است.

در این نشست همچنین در مورد سیاهه انتشار آلودگی هوای شهر تهران و سهم‌بندی منابع اعلام شد: بیشترین سهم را در تولید آلاینده‌ها، منابع متحرک داشته و از این میان خودروهای سواری، تاکسی و‌ موتور سیکلت بیشترین سهم در انتشار آلاینده‌های گازی و خودروهای دیزلی بیشترین سهم را در انتشار ذرات معلق دارند.

در این نشست میزان انتشار آلودگی از منابع متحرک، مزایا و معایب طرح‌های کنترل آلودگی در شهر تهران و راهکارهای کاهش آلایندگی هوا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه نیز اهمیت مسیر تاریخی جاده ابریشم و کریدورهای ابتکار کمربند و راه و گزارش بانک جهانی در این رابطه مطرح و پس از بیان فرصت‌ها و خطرات هر یک از کریدورها، یافته‌های اصلی در این رابطه ارائه شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.