| کد خبر: 199254 |

آشکارسازی 1585 نقطه پرحادثه جاده‌ای

بحث شناسایی نقاط پرتصادف و دارای تصادف، حدود 2‌ سال است که در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به صورت کاملاً علمی دنبال می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌ها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این‌که 3392 نقطه‌ دارای تصادف در جاده‌‌ها شناسایی شده است، از آشکارسازی 1585 نقطه پرحادثه خبر داد و گفت: پس از آشکارسازی، رفع این نقاط جاده‌ای دنبال می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، افشین پیرنون مدیرکل دفتر نگهداری راه‌ها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: بحث شناسایی نقاط پرتصادف و دارای تصادف، حدود 2‌ سال است که در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به صورت کاملاً علمی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 3392 نقطه دارای تصادف در کشور ‌با مختصات دقیق شناسایی شده است‌، گفت: از این 3392 نقطه، 1585 نقطه بر اساس شاخص و معیارها پرتصادف هستند.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌ها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در اولین قدم، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با توجه به اولویت‌ها، نسبت به ‌آشکارسازی این 1585 نقطه برنامه‌ریزی کرد.

پیرنون بیان کرد: ‌‌در پایان سال 95 و در طول سال‌ 96 این 1585 نقطه پرتصادف آشکارسازی و به راننده‌ها و کاربران جاده اعلام عمومی شد، سپس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توسط 10 مشاور این نقاط پرحادثه را به تفکیک استان‌ها در مناطق مختلف کشور بررسی کرد و مطالعه چگونگی رفع این 1585 نقطه را انجام داد. بررسی نقاط، حضور میدانی و تهیه نقشه اصلاحی اولیه انجام شد و از این 1585 نقطه در حال حاضر بیش از 1300 نقطه با طرح اصلاحی و چگونگی اصلاح، برای رفع به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ادارات کل استانی ‌در حال برطرف کردن نقاط پرحادثه برحسب اولویت هستند‌؛ برای هر استان رفع 10 نقطه پرحادثه در اولویت است و همکاران در برخی استان‌‌ها حال برطرف کردن نقاط پرحادثه و در برخی استان‌‌ها در حال انجام ‌تشریفات قانونی انتخاب پیمانکار هستند‌.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌ها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد:  ‌‌امسال‌ مبلغ 214 میلیارد تومان برای رفع نقاط پرحادثه از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اختصاص یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.