| کد خبر: 199251 |

پیمانکاران خارجی در ساخت فرودگاه چابهار حضور دارند؟

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار به خبرگزاری ترند آذربایجان گفت: ایران به کار روی زیرساخت در این منطقه که شامل ساخت فرودگاه است، ادامه می‌دهد.

تین نیوز

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار به خبرگزاری ترند آذربایجان گفت: ایران به کار روی زیرساخت در این منطقه که شامل ساخت فرودگاه است، ادامه می‌دهد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از ایسنا، عبدالرحیم کوردی افزود: سه پروژه جاری در بندر چابهار که شامل راه آهن و یک خط لوله انتقال گاز است، با روند خوبی در حال پیشرفت هستند اما ساخت فرودگاه در این روند عقب‌تر مانده است. با این حال این مسئله با حمایت فراهم شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و استاندار سیستان و بلوچستان حل شده است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: پژوهش و طراحی فرودگاه در کنار مذاکرات با پیمانکاران آغاز شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار در این مصاحبه حاضر نشد از پیمانکاران نام ببرد و تنها اظهار کرد که آنها شرکت‌های داخلی هستند و منابع از طریق منابع داخلی و همچنین سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شده است. اگر سرمایه‌گذاری خارجی تامین شود، تغییراتی در این پروژه ساخت خواهد بود در غیر این صورت ما به کار با یک پیمانکار داخلی ادامه می‌دهیم.

کردی گفت: توافق مقدماتی در فاز اول ۱۳۰ میلیون دلار ارزش دارد در حالی که هزینه‌های فازهای دیگر هنوز اعلام نشده‌اند. پیش بینی می‌شود در فاز اول راه‌اندازی این فرودگاه، یک میلیون مسافر جابجا شوند.

بر اساس گزارش ترند، مدیرعامل منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار اظهار کرد که قطعه اول راه آهن چابهار-زاهدان از چابهار تا ایران شهر به میزان ۶۵ درصد پیشرفت کرده است. وزارت راه و شهرسازی درصدد نهایی کردن این پروژه است زیرا ۳۰۰ میلیون یورو توسط صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص یافته است. به نظر می‌رسد پروژه راه آهن در سال ۲۰۲۱ راه اندازی خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.