| کد خبر: 199250 |

◄ افزایش تعداد کشته‌شدگان زمین‌لرزه آذربایجان شرقی

بامداد امروز زلزله به بزرگی ۵.۹ دهم ریشتر حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که طبق آخرین خبرها تعداد کشته‌شدگان این زمین‌لرزه تا ساعت 12 و 43 دقیقه به ۶ نفر رسیده است.

تین نیوز

بامداد امروز زلزله به بزرگی ۵.۹ دهم ریشتر حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که طبق آخرین خبرها تعداد کشته‌شدگان این زمین‌لرزه تا ساعت 12 و 43 دقیقه به ۶ نفر رسیده است.

به گزارش تین نیوز، این زمین‌لرزه ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز در عمق ۲ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون آن در موقعیت ۴۷.۶۴ عرض شمالی و ۳۷.۷۶ طول شرقی ثبت شده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری‌ها تا ساعت 12 و 43 دقیقه،  بر اثر این زمین لرزه 6 نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۳۰۰ نفر مصدوم شده‌اند که ۲۲ نفر از مصدومان بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

به دنبال وقوع این زلزله، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در تماس با استاندار آذربایجان شرقی درجریان ابعاد حادثه، میزان خسارت وارده و وضع مصدومان قرار گرفت.

رئیس جمهوری پس از دریافت گزارش استاندار آذربایجان شرقی دستور داد همه امکانات برای امدادرسانی موثر و سریع در مناطق زلزله زده و رفع نیازهای فوری و ضروری زلزله زدگان بسیج شود.

معاون اول رئیس جمهور نیز در تماس تلفنی با استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم امدادرسانی فوری و بسیج تمامی امکانات برای کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده استان تاکید کرد و از استاندار خواست تا با بسیج تمامی امکانات استان و اعزام گروه‌های امدادرسان و ارزیاب به مناطق زلزله‌زده، اقدامات لازم و کمک رسانی فوری به آسیب دیدگان را دستور کار خود قرار دهد.

 مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر  نیز به خبرگزاری‌ها گفت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری امروز در آذربایجان شرقی، ۳۰ تیم عملیاتی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند؛ 2 بالگرد در منطقه آماده به کار هستند تا ارزیابی بیشتری را داشته باشند.

وی گفت: تاکنون ۶۵ روستا ارزیابی شده است؛ هفت روستا بیشترین خسارت داشته‌اند و مطابق ارزیابی‌ها بیشترین تخریب در ورنکش با ۳۰ واحد تخریبی گزارش شده است. 

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر متذکر شد: اسکان اضطراری در ورنکش شروع شده است؛ همچنین تغذیه اضطراری همزمان با اسکان اضطراری شروع می‌شود. اقلام زیستی شامل چادر، ‌پتو،‌ چراغ والور با توجه به سرمای منطقه و سبدهای غذایی ۷۲ ساعته به منطقه اعزام شده است؛ ضمن اینکه با آغاز اسکان اضطراری، بقیه مواد غذایی میان آسیب دیدگان توزیع می‌شود. 

سلیمی افزود: در این زمین لرزه، ۶ شهر، ۱۴۵ روستا تحت تأثیر بوده‌اند. زلزله ۵.۹ ریشتری تاکنون ۴۰ پس لرزه داشته که بزرگترین آن ۴.۸ ریشتر بوده است. غیر از ورنکش، آسیب‌دیدگی‌ها در بقیه مناطق ترک‌خوردگی سقف و دیوارها بوده است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.