| کد خبر: 199247 |

نخستین بندرخشک یزد آماده بهره‌برداری است

فرماندار مهریز گفت: همزمان با سفر رئیس جمهوری به یزد هفته آینده، علاوه بر نخستین بندرخشک استان ، واحد سی‌.تی‌. اسکن بیمارستان فاطمه‌الزهرا (س) و یک شرکت کاشی و سرامیک در شهرک‌صنعتی این شهرستان افتتاح می‌شود.

تین نیوز

فرماندار مهریز گفت: همزمان با سفر رئیس جمهوری به یزد هفته آینده، علاوه بر نخستین بندرخشک استان ، واحد سی .تی . اسکن بیمارستان فاطمه الزهرا (س) و یک شرکت کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی این شهرستان افتتاح می شود.

رضا زارع زاده مهریزی افزود: عملیات اجرایی این بندر در سال ۱۳۹۱ در وسعت ۷۰۰ هکتار در کنار جاده یزد به مهریز توسط بخش خصوصی و حمایت دولت با صرف ۴۰۰ میلبارد تومان آغاز شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون زمینه اشتغال ۵۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۲۰۰ نفر کارگر فصلی در تنها بندرخشک استان یزد فراهم شده است .  

فرماندار مهریز اظهارداشت: همچنین معاون پارلمانی رئیس جمهوری در سفر به مهریز از چند طرح تولیدی و عمرانی بازدید و در جمع مدیران و کارشناسان صنایع این شهرستان سخنرانی می کتد.

زارع زاده مهریزی تصریح کرد: مردم منطقه با حضور در آیین استقبال  از رئیس جمهوری و شرکت در مراسم سخنرانی در شهر یزد ، وحدت و همدلی خود را به نظام و انقلاب اسلامی نشان می دهند.  

بندریادشده  نخستین بندرخشک تعاونی ایران است که با مجوز هیات دولت شده است.

این بندر شش هزار سهامدار مستقیم و ۴۰ هزار سهامدار غیرمستقیم دارد.

محمدعلی طالبی استاندار یزد سه شنبه هفته جاری گفته بود که در دومین سفر کاروان دولت تدبیر و امید به این استان، ۵۰۰ پروژه و طرح در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اظهارداشت: برای اجرای پروژه های آماده بهره برداری، ۲۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دولتی و ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز سهم بخش خصوصی بوده است.

وی بهره برداری از پروژه فولاد چادرملو در اردکان، فاز یک بندرخشک پیشگامان در مهریز، بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه، گازرسانی به شهرک فولاد اشکذر، ۹۰ کیلومتر از دو خطه سازی راه آهن بافق به میبد و ۲۵ کیلومتر از باند دوم جاده یزد - طبس را از مهمترین طرح های آماده بهره برداری برشمرد و یادآور شد: این پروژه های به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت افتتاح خواهد شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.