| کد خبر: 199233 |

قطار دانشجویی «ریل باس» برای مسیر تبریز جلفا و بالعکس راه اندزای شد

رئیس دانشگاه تبریز گفت: تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه تبریز، اداره کل راه آهن آذربایجان و فرمانداری شهرستان تبریز به منظور راه اندازی قطار دانشجویی«ریل باس» برای روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته در مسیر "تبریز-جلفا" و بالعکس منعقد شد.

تین نیوز

رئیس دانشگاه تبریز گفت: تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه تبریز، اداره کل راه آهن آذربایجان و فرمانداری شهرستان تبریز به منظور راه اندازی قطار دانشجویی«ریل باس» برای روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته در مسیر "تبریز-جلفا" و بالعکس منعقد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر رضا مجیدی با تاکید بر اینکه این خط ویژه در راستای مذاکرات مدیران دانشگاه و راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای انتقال سریع و ارزان دانشجویان راه اندازش شد، اظهار کرد: مدت تفاهم نامه برابر تقویم آموزشی دانشگاه تبریز برای سال تحصیلی سال جاری و سال آینده بوده و قابلیت اجرایی این تفاهم نامه برای سال‌های آتی و با درخواست این دانشگاه معتبر است.

وی با بیان اینکه این «ریل باس» برای استفاده و بهره‌مندی تمامی دانشجویان این منطقه نیز آزاد است، گفت: ساعت حرکت قطار از تبریز به سمت جلفا، شش صبح و ساعت برگشت آن ساعت 17.15 عصر بوده و تغییرات احتمالی در ساعات حرکت فقط از طرف دانشگاه تبریز اعلام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این دانشگاه با پشتوانه بیش از 70 سال سابقه موثر در زمینه آموزش و پژوهش و در راستای پاسخ به تقاضای روزافزون داوطلبان تحصیلات عالی در داخل و خارج از کشور و با توجه به برنامه‌های راهبردی بلندمدت علمی، آموزشی و پژوهشی خود، پردیس بین‌المللی ارس را راه اندازی کرده است.

 این پردیس در واقع واحدی از مجموعه دانشگاه تبریز است که در منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس (جلفا) که جاذبه های توریستی و تجاری فراوانی را نیز دارا بوده و به منظور توسعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی در این منطقه تاسیس شده است.

 پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز در ابتدا از مهر 1388 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون با پذیرش دانشجو در بیش از 100 رشته و گرایش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی فعالیت‌های علمی خود را گسترش داده و با ایجاد و راه اندازی پردیس خودگردان تبریز در سال 92 و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، فعالیت‌های علمی خود را ارتقاء داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.