| کد خبر: 199224 |

اجرای فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار توان تخلیه روزانه ۱۲ هزار تن کالا و خروج ۲ هزار و ۵۰۰ تن کالای اساسی را در روز دارد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار توان تخلیه روزانه ۱۲ هزار تن کالا و خروج ۲ هزار و ۵۰۰ تن کالای اساسی را در روز دارد.

‌به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی، در حاشیه بازدید مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از طرح توسعه بندر شهید بهشتی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت پذیرش بخشی از کالاهای اساسی کشور در بزرگترین بندر اقیانوسی ایران، پیگیری های متعددی برای ورود کالاهای اساسی مورد نیاز استان‌های شرقی از طریق این اداره کل انجام شد. 

وی افزود: به دنبال این پیگیری‌ها، برگزاری جلسات متعدد، بازدید مقام‌های کشوری و در نهایت ابلاغ وزارت صمت به ۲ شرکت بزرگ دولتی مبنی بر انتقال ۵۰ درصد کالاهای وارداتی خود از طریق بندر چابهار، از مهرماه امسال شاهد پهلوگیری کشتی های حامل کالای اساسی در این بندر بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سال جاری ۶ کشتی حامل کالای اساسی در مجموع با ظرفیت ۳۴۰ هزار تن در بندر چابهار  پهلو گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری نیز با نرم مثبتی در حال انجام است.

آقایی ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های مناسب تخلیه و بارگیری و به منظور جلوگیری از رسوب کالا و بهره مندی مردم از کالاهای وارداتی ۷۰ درصد کالاهای تخلیه شده، بارگیری و از بندر خارج شده است.

وی با اشاره به ظرفیت تخلیه روزانه ۱۲ هزار تن کالا در بندر چابهار و خروج ۲ هزار و ۵۰۰ تن کالای اساسی در روز، بیان کرد: انتقال کالاهای اساسی از مسیر بندر چابهار موجب کاهش قیمت‌ها و ترافیک کشتی‌های در نوبت انتظار تخلیه در دیگر بنادر جنوبی کشور می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار علاوه بر استحصال ۲۰۳ هکتار از دریا، یک‌هزار و ۷۰۰ متر اسکله با درافت ۱۶.۵- متر احداث شده که ممتازترین و بیشترین عمق برای پهلودهی کشتی‌ها نسبت به سایر بنادر کشور است. 

آقایی با بیان این که عملیات فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی با استحصال ۳۸ هکتار از دریا در مرحله تحکیم بستر در دست اجرا است، اضافه کرد: ۳۰ دستگاه تجهیزات استراتژیک شامل ۹ جرثقیل ساحلی و محوطه‌ای، ۱۳دستگاه انواع تجهیزات تخلیه و بارگیری و ۸ مکنده غلات با ظرفیت ۶۰۰ تن بر ساعت در بندر چابهار مونتاژ و عملیاتی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.