| کد خبر: 199206 |

◄ ریزش 26درصدی پروازهای فرودگاه امام پس از خروج ایرلاین‌های خارجی

آمارهای سال 98 نیز حکایت از ریزش مسافر و تعداد پرواز از سال 96 تا 98 دارد به طوری که 23 هزار و 221 نشست‌وبرخاست در نیمه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال 96 کاهش یافته است و این نشان از کاهش 26 درصدی دارد.

تین نیوز

آمارهای فرودگاه امام حکایت از ریزش مسافر و تعداد پرواز از سال 96 تا 98 دارد؛ به طوری که  23 هزار و 221 نشست‌وبرخاست در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 96 کاهش یافته که این نشان از کاهش 26 درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، نگاه به آمار و ارقام نشست و برخاست‌ها از فرودگاه امام نشان می‌دهد راه‌اندازی پرواز ایرلاین‌های خارجی اگرچه با رشد طرف عرضه همراه بوده و در آن سو تقاضا برای پروازهای خارجی را نیز پاسخ داده؛ اما با توقف فعالیت‌های این ایرلاین‌ها در ایران، تعداد پروازها در فرودگاه امام نیز ریزش شدیدی داشته است. 

آمار پروازهای فرودگاه امام در نیمه اول سال 96 حکایت از انجام 31 هزار و 500 پرواز خروجی و ورودی داشت که در مقایسه با سال 95 رشد 11 درصدی را تجربه کرده بود.

از سوی دیگر فرودگاه امام در همان سال رشد 15 درصدی در جابه‌جایی مسافر را تجریه کرده بود که بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی این فرودگاه در نیمه اول سال 96 حدود پنج میلیون نفر از این فرودگاه اعزام و پذیرش شده بودند.

اما آمارهای منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران حکایت از کاهش 3 هزار و 931 پرواز در نیمه نخست سال 97 داشت به طوری که تعداد پروازها در این سال به  27 هزار و 569 پرواز رسیده بود که به طبع کاهش پروازهای ورودی و خروجی حکایت از کاهش اعزام و پذیرش مسافر دارد که این رقم در اعزام و پذیرش 4 میلیون مسافر رسید.

در سال 97 به غیر از شرکت هواپیمایی قطری و عمان ایر که افزایش جزیی در رشد پرواز داشته‌اند مابقی شرکت‌ها کاهش و در برخی موارد قطع فعالیت بروازی داشته‌اند.

photo_2019-11-05_14-23-55

اخیراً نیز شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اقدام به انتشار گزارشی از آمار اعزام و پذیرش مسافر و تعداد نشست‌وبرخاست پرواز در نیمه نخست سال 98 کرده است.

بر اساس این آمارها،  در شش ماه نخست سال جاری ٢٣ هزار و ٢٢١ پرواز در فرودگاه بین‌المللی امام انجام شده و ٣ میلیون و ٩٦٥ هزار و ٣٠٧ مسافر با این پروازها جابجا شده‌اند.

آمارهای سال 98 نیز حکایت از ریزش مسافر و تعداد پرواز از سال 96 تا 98 دارد؛ به طوری که  23 هزار و 221 نشست‌وبرخاست نسبت به مدت مشابه سال 96 کاهش یافته است.

یکی از دلایل کاهش پروازها و مسافر توقف پروازها توسط برخی از شرکتهای هواپیمایی خارجی بعد از بازگشت تحریم ها بود؛ چندی پیش علی رستمی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در سال گذشته پروازهای چند شرکت هواپیمایی خارجی به فرودگاه امام متوقف شد، گفته بود:  سال گذشته پروازهای چند شرکت هواپیمایی خارجی به فرودگاه امام متوقف شد؛ این در حالی بود که ایرلاین های داخلی از ظرفیت استفاده و این مسیرها را پوشش دادند و امروز بین ۴۵ تا ۵۰ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی در فرودگاه امام فعالیت می‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.