| کد خبر: 199175 |

رئیس‌جمهور آغاز گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای را اعلام کرد

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری آزادی، گفت: گام چهارم که شامل گازدهی در فردو می‌شود همچنان زیر نظر آژانس خواهد بود و این اقدام از فردا اجرایی می‌شود.

تین نیوز

حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری آزادی، گفت: گام چهارم که شامل گازدهی در فردو می‌شود همچنان زیر نظر آژانس خواهد بود و این اقدام از فردا اجرایی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، رئیس جمهور همچنین خاطر نشان کرد: فرصت مذاکره هست البته باید تحریم‌ها کامل برداشته شود و ما امکان فروش کامل نفت و امکان دسترسی به پول‌های خودمان را داشته باشیم.

وی افزود: این گام مانند گام‌های قبلی قابل بازگشت است.

وی خاطرنشان کرد: ما سه قدم را تاکنون برای کاهش تعهدات برداشتیم، در تعهدات برجامی توافق کرده بودیم که همه قطعنامه‌ها و تحریم‌ها برداشته شود؛ در مقدار ذخیره کردن اورانیومی که غنی‌سازی می‌کردیم و در مقدار ذخیره محدودیتی را در آن توافق بود این محدودیت را در قدم اول کنار گذاشتیم.

روحانی با اشاره به اینکه تعهدات برجامی هشت ساله بوده که نصف آن سپری شده است، تاکید کرد: ما قبلاً بیش از ۳۰۰ کیلو اورانیوم غنی شده را می فروختیم، اما قرار شد، هر چقدر ذخیره می‌کنیم را نگه داریم. این تعهد را کنار گذاشتیم و در مرحله بعدی تعهد ما این بود که ما غنی‌سازی‌مان ۳.۶۷ بالاتر نرود، لذا در قدم دوم این تعهد را برداشتیم و گفتیم هر مقدار نیاز کشور باشد غنی سازی انجام می‌دهیم.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: در گام سوم در زمینه تحقیق و توسعه چارچوب‌هایی را پذیرفته بودیم که مثلاً فلان سانتریفیوژ تا چه سالی باشد؛ این محدودیت را کنار گذاشتیم و گفتیم هر سانتریفیوژ و تحولات علمی و هر نوع سانتریفیوژ و هر تعداد  زنجیره که نیاز است انجام شود و این گام سوم بود که تقریباً دو ماه پیش اعلام کردیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.