| کد خبر: 199144 |

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها:

◄ آغاز عملیات آسفالت در بزرگراه دشت ارژن- تنگ ابوالحیات

عملیات آسفالت بزرگراه دشت ارژن- تنگ ابوالحیات به عنوان یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی درکریدور غرب به شرق که موجب ارتباط استان‌های شمالی و جنوبی و جنوب غربی کشور می‌شود، آغاز شد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌ها خبر داد: عملیات آسفالت بزرگراه دشت ارژن-تنگ ابوالحیات به عنوان یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی درکریدور غرب به شرق که موجب ارتباط استان‌های شمالی و جنوبی و جنوب غربی کشور می‌شود، آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدرضا کدخدا زاده ضمن اعلام این خبر گفت: این بزرگراه بخشی از محور شیراز- دشت ارژن- قائمیه به طول 123 کیلومتر است که در محور شیراز- اهواز در مسیر کریدور غرب به شرق واقع شده است و مناطق جنوب غربی کشور را به نواحی شرقی متصل می‌کند و تا کنون 102 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: این بزرگراه در دو قطعه به طول 21 کیلومتر در حال اجرا است و با پیشرفت فیزیکی حدود 75 درصد در قطعه یک و حدود 70 درصد در قطعه دو مراحل اجرایی را طی می‌کند.

کدخدازاده با اشاره به پنج دستگاه پل خاص به طول 313 متر در این بزرگراه افزود: این محور دارای دو دستگاه تونل به طول 625 متر است که عملیات اجرایی پل‌های خاص و لاینینگ تونل تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد.

وی در رابطه با زمان بهره برداری از پروژه اظهار داشت: در حال حاضر عملیات آسفالت در 3 کیلومتر ابتدایی پروژه در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار مناسب این پروژه  در نیمه دوم سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

کدخدازاده اعتبار مصوب سال 98 این بزرگراه  را 206 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تا پایان سال 97 حدود 900 میلیارد ریال برای ساخت این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن به 1500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که اعتبار مصوب سال 98 این پروژه 206 میلیارد ریال تعیین شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Reza 6 0

    خدایی پدر مردم دراومد کلی جوان زنده به گور شدن کی دیگه باند دوم تنگ ابولحیات بهره برداری میشه

  • Reza 4 0

    چرا از سال نودو پنج میگید بره برداری پس چرا چهار ساله مضاف بر چهارساله دیگه که میشه هشت سال پروژه خوابیده ایران دیگه جوون هاش تمام شد نمودار جمعیت رو به پیری رفت بیست کیلومتر دیگه عزا و شیون نداره

  • Mohammad 0 0

    در هست سال دفاع مقدس پل شناور زدن روی اب برای تردد ماشین های جنگی و حمل مهمات با نبم ساعت تا یک ساعت طراحی پل اون هم تو جنگ و حمله و استرس الان بیست کیلومت رو نمیتونن باز کنن تونل بزنن اون هم تو هشت سال خودتون مقایسه کنید

  • ناشناس 0 0

    سلام چن ساله ای جاده هنوز درست نشده کی دیگه چقدر تصادف ؟