| کد خبر: 199126 |

راه‌اندازی هشت دستگاه سامانه جدید هوشمند در راه‌های خراسان جنوبی

۸ دستگاه سامانه جدید هوشمند در راه‌های خراسان جنوبی راه‌اندازی شد.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از بهره‌برداری از شش سامانه ثبت تخلف سرعت و راه‌اندازی دو مورد سامانه نظارت تصویری، در محورهای شریانی استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، جعفر شهامت صبح امروز در بازدید از راه‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده‌های ترافیک عبوری، برگرفته از سامانه‌های هوشمند مرکز مدیریت راه‌های استان، درصد سرعت‌های غیرمجاز در شش ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش داشته و از 26 به 20 درصد از مجموع تردد رسیده است که نشان دهنده عملکرد مثبت سامانه‌های ثبت تخلف در کاهش تخلفات سرعت است.

وی افزود: اما متاسفانه همچنان جایگاه دوم تخلفات سرعت کشور به لحاظ درصد خودروهای دارای سرعت غیرمجاز از مجموع تردد برای این استان حفظ شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به نقش مهمی که افزایش سرعت در شدت وقوع تصادفات و افزایش تلفات جاده‌ای دارد و طبق تحقیقات  علمی احتمال کشته شدن در تصادفات، با توان چهارم سرعت متناسب است و این مسئله که در تحقیقات متعددی به اثبات رسیده است ضرورت تقویت «مدیریت سرعت» در محورهای استان را نشان می‌دهد.

شهامت ادامه داد: در این راستا 6 مورد سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای نهبندان- زاهدان (انتهای حوزه استحفاظی)، دیهوک- راور و بیرجند- قاین به بهره‌برداری رسید که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در زمینه ثبت سرعت‌های لحظه‌ای و میانگین در تمامی این سامانه‌ها، اجرای این طرح، رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی در محورهای مذکور را به دنبال خواهد داشت که امید می‌رود از شدت تصادفات در محورهای کویری استان کاسته شود.

  دبیر کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان گفت: سامانه‌های ثبت تخلف این اداره کل توانسته است از ابتدای امسال بیش از 72 هزار مورد ثبت تخلف داشته باشد.

شهامت بیان کرد: با در دستور کار قراردادن موضوع مدیریت سرعت ترافیک در محل‌های فاقد ایستگاه ثبت تخلف، از مجموع کل تخلفات ثبتی در هفت‌ماهه امسال 58 درصد از کل تخلفات ثبتی مربوط به تخلف سرعت میانگین بوده که بیش از 42 هزار تخلف را شامل می‌شود که می‌توان این اطمینان را به کاربران جاده‌ای داد که هر گونه تخلف سرعت از جانب رانندگانی که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام نمی‌گذارند، مورد رصد سامانه‌های ثبت تخلف این اداره‌کل خواهد بود.

وی افزود: به منظور پایش و اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی مرکز استان، 2 دستگاه دوربین نظارت تصویری در تقاطعات غیرهمسطح غدیر و بعثت در ورودی- خروجی شهرستان بیرجند در ابتدای محورهای بیرجند- سربیشه و بیرجند- قاین نصب و راه‌اندازی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.