| کد خبر: 199097 |

بارش‌های پاییز امسال نرمال خواهد بود

بارش در آبان ماه تا به امروز در حد نرمال و کمی بیشتر از نرمال بوده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بارش در آذرماه نیز در حد نرمال خواهد بود.

تین نیوز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بارش در آبان ماه تا به امروز در حد نرمال و کمی بیشتر از نرمال بوده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بارش در آذرماه نیز در حد نرمال خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، صادق ضیائیان افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در یک تا ۱۰ روز آینده بارش خاصی در کشور رخ نخواهد داد و در حد نرمال خواهد بود.

وی درباره میزان بارش در زمستان اظهار داشت: تاکنون پیش‌بینی بارش‌ها در زمستان نرمال و کمی کمتر از نرمال را نشان می‌دهد که البته ممکن است تغییر کند زیرا این پیش‌بینی‌ها بر اساس نقشه‌های فعلی جوی صورت گرفته و شاید تا پایان ماه این نقشه‌ها تغییر کند و بر اساس آن هم پیش‌بینی‌ها تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی، بیشترین مجموع بارش در هفته پنجم سال زراعی امسال (۲۹ مهر تا ۵ آبان) در ایستگاه شیرگاه در حوضه آبریز هراز و قره سو (یکی از زیر حوضه‌های حوضه دریای خزر) به میزان ۱۸۶.۲ میلیمتر بوده است. همچنین مجموع بارش هفته چهارم سال زراعی (۲۲ تا ۲۸ مهرماه) ایستگاه بابلسر در استان مازندران به میزان ۲۷.۵ میلیمتر ثبت شده است.

ضیائیان درباره پیش‌بینی وقوع سیل گفت: سیلاب جزو وقایع حدی است و سه تا چهار روز قبل از وقوع قابل پیش‌بینی نیست در دنیا این‌گونه است که پیش‌بینی وقایع حدی تا چند ماه قبل از وقوع آن ممکن نیست، احتمال دارد در هر فصلی بارش‌هایی رخ دهد که موجب سیلاب شود در منطقه ما یک امر طبیعی است بنابراین باید تمهیدات لازم را همیشه داشته باشیم اما اینکه مثلا یک ماه یا سه ماه قبل از وقوع رخداد سیل پیش‌بینی داشته باشیم امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دما در زمستان در کشور در حد نرمال خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.