| کد خبر: 199092 |

جاده چهار خطه گرمی – بیله سوار نیازمند دو هزار میلیارد ریال اعتبار است

برای احداث پروژه راه چهار خطه گرمی– بیله سوار حدود دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که برای تامین و اختصاص آن تلاش می‌شود.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل‌گفت: برای احداث پروژه راه چهار خطه  گرمی – بیله سوار حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که برای تامین و اختصاص آن تلاش می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محبوب حیدری افزود: طرح چهار خطه کردن جاده اردبیل – بیله سوار از سه راهی صحرا به گرمی و از گرمی به بیله‌سوار تقسیم‌بندی شده که بین سه راهی صحرا تا گرمی سه قطعه عملیات اجرایی در حال انجام است و  یک قطعه از آن در سفر رئیس جمهوری به استان برنامه‌ریزی شده تا  افتتاح و بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه احداث هر کیلومتر بزرگراه نزدیک ۴۰ میلیارد ریال هزینه دارد، افزود: احداث چهار خطه گرمی – بیله سوار نقش به‌سزایی در توسعه و آبادانی شهرستان‌های بیله سوار، گرمی و منطقه خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره  عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل- مشگین شهر و اهر گفت: با بهره‌برداری از این پروژه شاهد جاده ایمن و سالم و کاهش تصادفات جاده‌ای در بخش از استان خواهیم بود.

وی افزود:  از این پروژه  ۱۲۱ کیلومتری تاکنون  ۴۸ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۳۸ کیلومتر آن نیز در دست اجراست.

حیدری درباره عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل– سرچم بیان کرد: طول این پروژه ۱۲۴ کیلومتر بوده که ۱۷ کیلومتر آن مورد بهره برداری قرار گرفته و ۱۸ کیلومتر آن نیز با ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

حیدری اظهار داشت: در سه سال گذشته مطالعات و امکان‌سنجی تعریض تمام راه‌های استان به انجام رسیده و ۴۰ کیلومتر بزرگراه احداثی در سفر رییس جمهوری افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه مسیر موران-گرمی، انگوت-مشگین‌شهر به طول ۱۶۰ کیلومتر در اولویت اجرا قرار گرفته، اظهار داشت: تمامی راه‌های مواصلاتی استان در حال تکمیل مطالعات است و امید است ردیف اعتباری لازم برای این پروژه ها در نظر گرفته شود.

استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.