| کد خبر: 199089 |

◄ پاسخ به ابهامات درباره استاندارد بودن «ریل ملی»

راه‌آهن برای تایید استاندارد ریل‌ها، شرکتی را برای این کار به همکاری گرفته که استانداردهای سختگیرانه‌ای دارد.

تین نیوز

اگرچه در چند سال اخیر و به دنبال طرح موضوع استفاده از ریل ملی، شبهاتی در مورد استاندارد بودن آنها به وجود آمده اما مدیرعامل ذوب آهن در این مورد می‌گوید: ریل‌های تولیدی ذوب آهن دقیقاً مطابق استانداردی است که وزارت راه و شهرسازی آن را تعیین کرده است.

به گزارش تین نیوز، در عین حال یک کارشناس حوزه ریلی در تایید این اظهارات مدیرعامل ذوب‌آهن به خبرنگار ما گفت: ریل‌های تولید داخلی از استانداردهای روز دنیا برخوردارند.

بیشتر بخوانید:

سید میثم لاجوردی افزود: راه‌آهن برای تایید استاندارد ریل‌ها، شرکتی را برای این کار به همکاری گرفته که استانداردهای سختگیرانه‌ای دارد.

وی تاکید کرد: حتی به نظرم استانداردهای این شرکت برای ریل ملی سخت‌گیرانه‌تر از ریل وارداتی بود و بر این اساس معتقدم اظهارات مدیرعامل ذوب‌ آهن در مورد استاندارد بودن ریل ملی کاملاً درست است.

به گزارش تین نیوز، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن  2 روز پیش در پاسخ به سوالی در رابطه با این‌که آیا ریل ملی برای قطارهای پرسرعت استانداردهای لازم را داراست، گفت: ریل محصولی است که طی بیش از ۱۲۰ سال گذشته یک محصول وارداتی بوده است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه این ریل‌ها باید مطابق استانداردی باشد، توضیح داد: EN674 استاندارد روز اروپاست که ریل‌های تولید ذوب آهن این استاندارد را دارا هستند.

وی ادامه داد: ریل‌های تولیدی ذوب آهن در عین حال دقیقاً مطابق استانداردی است که وزارت راه آن را تعیین کرده است.

 یزدی‌‌زاده تصریح کرد: همچنین یک شرکت بازرسی در این پروژه حضور دارد که تک تک این ریل‌ها را مورد بررسی قرار داده و چنانچه تنها یک ریل دچار مشکل باشد امکان خروج از شرکت ذوب آهن را پیدا نمی‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. سوال این نیست که آیا ریل تولیدی ذوب آهن برای قطارهای پرسرعت استانداردهای لازم را داراست یا نه؟ سوال این است که ریل تولیدی ذوب آهن الزامات ریل UIC60 را پاس میکند یا خیر؟
    مسئله این بود که ذوب آهن ابتدا به تولید ریل U33اقدام کرد که نیارهای راه آهن را تامین نمیکرد و فقط به کار خطوط فرعی و کم سرعت و بار محوری پایین می آمد. در اثر روشنگری کارشناسان روشن شد که ذوب آهن باید ریل UIC60 را تولید و تست های آن را پاس کند. این ریل ، ریلی است که الزامات بار محوری بالا و سرعت بالا را هم تامین میکند.

  • لاجوردی 0 0

    بله باتوجه به همین نکته استاندارهایی که وزارت راه برای تائید ریل های UIC60 تعیین کرده بود توسط ذوب آهن نمره قبولی گرفته است که این موضوع در اظهارات مسئولین شرکت راه آهن هم مشخص است.