◄ پاسخ به ابهامات درباره استاندارد بودن «ریل ملی»
راهآهن برای تایید استاندارد ریلها، شرکتی را برای این کار به همکاری گرفته که استانداردهای سختگیرانهای دارد.
اگرچه در چند سال اخیر و به دنبال طرح موضوع استفاده از ریل ملی، شبهاتی در مورد استاندارد بودن آنها به وجود آمده اما مدیرعامل ذوب آهن در این مورد میگوید: ریلهای تولیدی ذوب آهن دقیقاً مطابق استانداردی است که وزارت راه و شهرسازی آن را تعیین کرده است.
به گزارش تین نیوز، در عین حال یک کارشناس حوزه ریلی در تایید این اظهارات مدیرعامل ذوبآهن به خبرنگار ما گفت: ریلهای تولید داخلی از استانداردهای روز دنیا برخوردارند.
سید میثم لاجوردی افزود: راهآهن برای تایید استاندارد ریلها، شرکتی را برای این کار به همکاری گرفته که استانداردهای سختگیرانهای دارد.
وی تاکید کرد: حتی به نظرم استانداردهای این شرکت برای ریل ملی سختگیرانهتر از ریل وارداتی بود و بر این اساس معتقدم اظهارات مدیرعامل ذوب آهن در مورد استاندارد بودن ریل ملی کاملاً درست است.
به گزارش تین نیوز، منصور یزدیزاده مدیرعامل ذوب آهن 2 روز پیش در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا ریل ملی برای قطارهای پرسرعت استانداردهای لازم را داراست، گفت: ریل محصولی است که طی بیش از ۱۲۰ سال گذشته یک محصول وارداتی بوده است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه این ریلها باید مطابق استانداردی باشد، توضیح داد: EN674 استاندارد روز اروپاست که ریلهای تولید ذوب آهن این استاندارد را دارا هستند.
وی ادامه داد: ریلهای تولیدی ذوب آهن در عین حال دقیقاً مطابق استانداردی است که وزارت راه آن را تعیین کرده است.
یزدیزاده تصریح کرد: همچنین یک شرکت بازرسی در این پروژه حضور دارد که تک تک این ریلها را مورد بررسی قرار داده و چنانچه تنها یک ریل دچار مشکل باشد امکان خروج از شرکت ذوب آهن را پیدا نمیکند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.