| کد خبر: 199075 |

◄ 187کیلومتر از شیب حاشیه راه‌های استان مرکزی ایمن‌سازی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در نیمه نخست سال جاری گفت: 187 کیلومتر از شانه و شیب حاشیه راه‌های استان مرکزی تسطیح، اصلاح و آرا سازی شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در نیمه نخست سال جاری گفت: 187 کیلومتر از شانه و شیب حاشیه راه‌های استان مرکزی تسطیح، اصلاح و آرا سازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، علی زندی‌ فر در خصوص عملکرد اداره ایمنی و حریم در 6 ماهه نخست سال 98 بیان کرد: در نیمه نخست امسال 850 کیلومتر خط ‌‌کشی سرد، به همراه نصب علائم افقی و خط نوشته‌ها انجام شده است وی با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای در راستای ارتقاء حفاظ ایمنی میانه راه‌ها و نواحی پل و پرتگاهی و بهسازی حفاظ‌های موجود، گفت: این اقدامات با اولویت کاربرد حفاظ بتنی در جا یا مفصلی برنامه ریزی و در حال اجراست.

زندی‌فرتهیه و نصب علائم ایمنی راه‌ها (اخطاری، انتظامی، مسیر نما و...) به تعداد 4500 عدد، تهیه و نصب یا بهسازی تابلوهای اطلاعاتی راه‌ها با اولویت نقاط پر تصادف، راه‌های آسیایی و گردشگری به میزان 400 مترمربع و ایمن‌سازی سر گاردریل‌ها با اولویت بالی شکل و مهار در خاک، موانع صلب و دماغه‌ها و نصب ناحیه انتقالی پل‌ها به میزان 170 مورد را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی به اجرای عملیات روشنایی نقطه‌ای محل تقاطع همسطح پرتصادف و پارکینگ محورها در تقاطع قیطانیه محور ساوه- همدان اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه نخست در محورهای پر تردد طراحی و اجرای روشنایی طولی نواحی یا گردنه‌های مه‌گیر با اولویت کاربرد چراغ‌های LED در برنامه های استان بوده که در محور اراک- فرمهین که به صورت کامل انجام گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: نگهداری و ارتقاء عملکرد و حفظ سیستم روشنایی راه، چراغ‌های آذرخشی و چشمک‌زن در محور های شریانی استان به طول 308 کیلومتر نیز 100 درصد اجرایی شد.

زندی‌فر حفظ حریم راه، رفع تصرفات غیرمجاز و تصادفات به میزان 150 مورد را اقدام دیگر اداره کل راهداری استان مرکزی دانست که تاکنون 55 درصد کار انجام شده است. ایمن سازی رابط ها و نقاط اتصالی راه‌ها (دماغه‌ها) که در تصادفات آمار بالایی دارند از ابتدای سال جاری در 35 مقطع انجام شده است. مجموعه اقدامات انجام شده منجر به کاهش 4 درصدی تصادفات فوتی و 7 درصد کاهش در آمار تلفات شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.