| کد خبر: 199044 |

مدیر فرودگاه بجنورد عنوان کرد

◄ دلیل معطلی فعالیت اولین «ایرتاکسی» در ایران چیست؟

حدود 2 سال گذشته بود که موضوع راه‌اندازی ایرتاکسی برای اولین بار در فرودگاه بجنورد سر زبان‌ها افتاد اما با گذشت این مدت خبری از آغاز این پروازها نشده است.

تین نیوز

حدود 2 سال پیش بود که موضوع راه‌اندازی ایرتاکسی برای اولین بار در فرودگاه بجنورد مطرح شد اما با گذشت این مدت خبری از آغاز این پروازها نشده است.

سید مهدی رزاز مدیر فرودگاه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار این شبکه خبری در خصوص دلیل تأخیر این موضوع توضیح داد: آغاز فعالیت ایرتاکسی در فرودگاه بجنورد منوط به اخذ مجوزها است.

او در ادامه افزود: شرکتی که قصد راه اندازی ایرتاکسی در فرودگاه بجنورد را دارد به جد دنبال اخذ مجوزهای مربوطه است اما به دلیل اینکه مالک ایرتاکسی حدود 8 ماه پیش اقدام به واگذاری این شرکت کرد یک وقفه چند ماهه برای اخذ مجوزهای مربوطه ایجاد شد.

مدیر فرودگاه بجنورد، یکی از دلایل تأخیر راه‌اندازی ایرتاکسی را نبود تجربه مشابه در این زمینه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر شورای عالی امنیت ملی و کمیته هوافضا مستندات و قوانین را برای پرواز پهپادهای غیرنظامی تهیه می‌کنند؛ موضوع ایرتاکسی‌ها نیز به مانند پهپادها حوزه جدیدی در صنعت هوایی کشور محسوب می‌شود از همین رو اخذ مجوزها کمی زمان‌بر خواهد بود.

او گفت: در حال حاضر موضوع راه‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه‌ها یکی از اولویت‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است و بنا به دستور آقای امیرمکری ما باید تمام تلاش خود را در راستای قوت گرفتن توسعه ایر تاکسی در فرودگاه‌ها انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه توسعه ایرتاکسی شامل فرودگاه‌هایی خواهد شد که کمتر توسعه‌یافته هستند، اظهار داشت: در همین راستا لازم است که اهداف به خوبی تعریف شوند برای مثال فرودگاه‌هایی مانند مهرآباد و مشهد به دلیل حجم بالای ترافیک امکان راه‌اندازی ایرتاکسی را نخواهند داشت؛ از همین رو  باید قوانینی تدوین شود و پروسه این موضوع کمی زمان‌بر خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.