| کد خبر: 199018 |

◄ خطای انسانی سازندگان خودرو که هزاران خانواده را عزادار کرده است

آمارهای کشته‌شدگان در سوانح رانندگی نشان می‌دهد ما درگیر جنگ پنهانی هستیم که در این جنگ، دشمن یا خودمان هستیم یا ساخته دست مان.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری یکی از مشکلات فعلی کشور را آمار بالای مرگ میر ناشی از حوادث رانندگی دانست و با توجه به نقش وسیله نقلیه در بروز تصادفات رانندگی گفت:  آمارهای کشته‌شدگان در سوانح رانندگی نشان می‌دهد ما درگیر جنگ پنهانی هستیم که در این جنگ، دشمن یا خودمان هستیم یا ساخته دست مان.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی افزود:: در مثلث برمودای مرگ ناشی از حوادث رانندگی که هر روز افراد زیادی را به کام خود می‌کشد، سه عامل راه، انسان و وسیله نقلیه نقش دارند.

بیشتر بخوانید:

وی با تاکید بر این‌که جاده‌های غیر استاندارد و نقاط پر حادثه، یکی از دلایل بروز حوادث رانندگی هستند، اظهار کرد: خطای انسانی نیز شامل عدم کنترل، خستگی وخواب‌آلودگی، حالت غیرعادی راننده، نداشتن تجربه و ... در وقوع این حوادث نقش اساسی دارد.

به گزارش تین نیوز، داوودی در مورد نقش وسیله نقلیه در تصادفات، بیان کرد: متاسفانه کارخانه‌های خودروسازی در مباحث ایمنی رانندگان و سرنشینان خودروها ضعف‌هایی دارند.

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: در بخش تولید ناوگان سنگین نحوه طراحی بدنه این ناوگان به گونه‌ای است که به‌خاطر ارتفاع غیر استاندارد چنانچه خودرویی به هر دلیل با این خودروها برخورد کند به‌خاطر چیدمان فنر، هر کدام از آنها مانند یک نیزه بوده که سرنشینان خودروی سواری را هدف قرار می‌دهد.

این راننده اتوبوس افزود: در این مورد، خطای انسانی مربوط به شرکت سازنده خودرو است زیرا به‌جای این‌که همچون کامیون‌های وارداتی از سپر و گاردهای بغل فایبرگلاس که انعطاف‌پذیر است استفاده کند، با همان تیپ اپن خودرو را به بازار عرضه می‌کند.

به گزارش تین نیوز، او اظهار کرد: بهانه شرکت‌های سازنده نیز آن است که این کامیون‌ها به‌خاطر استفاده در معادن و رودخانه‌ها برای حمل ماسه یا زمین‌های کشاورزی برای حمل صیفی‌جات و بار جالیزی کاربرد و مشتری خاص خود را دارند، درصورتی که امروزه با تکنولوژی جدید می‌توان کامیون‌ها را دومنظوره ساخت یعنی هم با قابلیت تنظیم ارتفاع و هم سپر و گاردهای متحرک.

داوودی خاطرنشان کرد: این خطای انسانی سازندگان خودرو، موجب شده است رانندگان زیادی به‌خاطر غیر استاندارد بودن با وجودی که مقصر هم نیستند گرفتار راهروهای دادگاه شده و خانواده‌های زیادی عزادار یا گرفتار بیمارستان یا  افراد زیادی بر روی ویلچر باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.