| کد خبر: 199013 |

جزییات لغو طرح ترافیک پنجشنبه‌ها

طرح ترافیک پنجشنبه ها در سال 98 لغو شده و ورود به منطقه طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه ۹۸ رایگان است اما ساعت طرح زوج و فرد تا یک برقرار است.

تین نیوز

 طرح ترافیک پنجشنبه ها در سال 98 لغو شده و ورود به منطقه طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه ۹۸ رایگان است اما ساعت طرح زوج و فرد تا یک برقرار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از برنا، قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره طرح ترافیک پنجشنبه ها گفت: در سال ۹۸ طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه اجرا نمی شود و تنها طرح زوج و فرد پنجشنبه برقرار خواهد بود. بر این اساس ساعت طرح ترافیک پنجشنبه حذف شده و ساعت طرح زوج و فرد پنجشنبه از 6:30 الی 13 بعد از ظهر است.

شهریار افندی زاده گفت: بازگشت طرح ترافیک پنجشنبه های اسفندماه به پیشنهاد پلیس و تایید شهرداری به منظور کنترل ترافیک انجام شد و از فروردین ۹۸ طرح در روزهای پنجشنبه اجرا نمی شود. همچنین طرح ترافیک و زوج و فرد  از ابتدای سال ۹۸ تا ۱۶ فروردین اجرا نشد.

قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح ترافیک کامل در پنجشنبه های سال ۹۸ اجرا نخواهد شد، تصریح کرد: البته با اجرای محدوده حلقه دوم در سال جدید، طرح زوج و فرد در روزهای پنجشنبه اجرا می شود و درصورت تردد، از سهمیه هر خودرو کاسته شده و یا مشمول پرداخت عوارض می شود. به تعبیری با ورود به محدوده دوم یا محدوده طرح زوج و فرد در روز پنجشنبه از سهمیه 20 روزه هر خودرو کسر می شود و پس از آن خودرو امکان تردد در تمام نقاط شهر حتی محدوده طرح ترافیک را بدون پرداخت وجه اضافی خواهد داشت. در صورتی که سهمیه 20 روزه ورود به طرح زوج و فرد قبلا استفاده شده باشد فرد باید از طریق سامانه تهران من اقدام به خرید طرح زوج و فرد کند و پس از خرید امکان تردد در محدود طرح ترافیک در روز پنجشنبه ها را خواهد داشت.

در سایر ایام هفته یعنی شنبه تا چهارشنبه تعرفه طرح ترافیک به صورت مجزا محاسبه خواهد شد و با پرداخت هزینه طرح زوج و فرد (محدوده دوم یا حلقه دوم ترافیکی) امکان ورود به محدوده طرح ترافیکی مهیا نمی شود و مستلزم پرداخت مجزا است.

به گفته افندی زاده طرح حلقه دوم (زوج و فرد) پنجشنبه ها از ۶ صبح تا ۱۳ اجرا می شود و افراد درصورت ورود به این محدوده می توانند به صورت رایگان از طرح ترافیک استفاده کنند.

پیش از عید 98 سرهنگ مسعود جبارزاده، در این باره گفت: برابر تصمیم اتخاذ شده از ابتدای اسفند ماه، در روزهای پنج شنبه اسفند 97 نیز طرح ترافیک و طرح زوج و فرد اجرا شد و اسفند آخرین پنجشنبه در سال قبل بود که طرح ترافیک و زوج و فرد در آن اجرا شد.

وی ادامه داد: از روز پنج شنبه اول اسفند 97 یعنی دوم اسفندماه طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در تهران دوباره اجرا شد و در همین راستا نیز طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۳ ادامه داشت.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به نزدیک شدن به ایام منتهی به عید نوروز و افزایش حجم تردد در پنج‌شنبه‌ها، گفت: لازم بود در این ایام برای تردد در شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگذاری برنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.